Sæsonen 26-27

1 måned 2 uger siden #1345 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæsonen 26-27
Der var nogle ganske fine perspektiver i kampen i går.
Vi så eksempelvis hvordan Silva tog taktstokken i anden halvleg. Han gjorde sig selv til det naturlige omdrejningspunkt i anden halvleg. Giv ham 10 kampe centralt og så skal han nok blive helt Vitinha-agtig.

Guler var placeret tættere på modstanderens felt i første halvleg. Det fungerede ikke. Han skal konkurrere med Silva om den dybereliggende position. Men der tror jeg til gengæld han han lære meget af Silvas rutine.

Carreras var mere med i spillet end han plejer og ligner en som vil konkurrere med Cucurella.

Espi skal nok score sine mål. Han ser ud til at være skarp på afslutninger.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #1346 af Realex
Besvaret af Realex på emne Sæsonen 26-27
Ja udover Bernardo, som viser sig flot frem og står til at blive en nøglefigur i denne sæson, så virker Espí også enormt skarp når han får chancen. Scorer igen i går med fuld træfsikkerhed, men er uheldig at han lige er et par centimeter offside. Jeg tror, han kommer til at sikre os nogle vigtige point i løbet af sæsonen.
​
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Realex.

1 måned 2 uger siden #1347 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Sæsonen 26-27
​Tæller “9’er mål” for 1,5 eller hvad er det for noget pjat? :D 

Mbappe har lavet 42 kasser og 44 kampe for os sidste sæson men det er måske ikke nok? Eller er det fordi de ikke er med hovedet? Tæller hans mål så kun for en halv ad gangen? I så fald ville det stadig være en helt pæn sæson. 

Det er fint vi har et køleskab men jeg nægter at tro på at Espi laver 20 ligamål selvom han får godt med spilletid. Det er virkelig en forælder måde at se fodbold på. 

Elendig træningskamp i går. Ikke meget at tage med udover kilometer i benene

​Hvad synes I at I så fra Bernardo Silva? Jeg var ikke voldsomt imponeret selv 
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved NachoFernández.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

1 måned 2 uger siden #1348 af Realex
Besvaret af Realex på emne Sæsonen 26-27

NachoFernández post=199316 skrev: ​Tæller “9’er mål” for 1,5 eller hvad er det for noget pjat? :D 

Mbappe har lavet 42 kasser og 44 kampe for os sidste sæson men det er måske ikke nok? Eller er det fordi de ikke er med hovedet? Tæller hans mål så kun for en halv ad gangen? I så fald ville det stadig være en helt pæn sæson. 

Det er fint vi har et køleskab men jeg nægter at tro på at Espi laver 20 ligamål selvom han får godt med spilletid. Det er virkelig en forælder måde at se fodbold på. 

​Jeg ved ikke lige hvorfor du bringer Mbappe ind i dette? 😄 Jeg er mega pro franskmanden, men er også stor fan af, at have forskellige typer af angribere, og derved flere strenge at spille på.

Jeg var ærgerlig over, at GG ikke blev benytter mere sidste sæson (på sin foretrukne position), og når klubben har valgt at skille sig af med ham, er jeg glad for, at man stadigvæk har et anderledes alternativ til Mbappe. Og så konstaterer jeg blot - til alles glæde forhåbenligt - at Espi ser skarp ud. Det er en lang sæson, og der skal nok blive brug for ham i kampe, som skal afgøres til sidst.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, Estadio Santiago Bernabéu

1 måned 2 uger siden #1349 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Sæsonen 26-27

Realex post=199317 skrev:

NachoFernández post=199316 skrev: ​Tæller “9’er mål” for 1,5 eller hvad er det for noget pjat? :D 

​Jeg ved ikke lige hvorfor du bringer Mbappe ind i dette? 😄 Jeg er mega pro franskmanden, men er også stor fan af, at have forskellige typer af angribere, og derved flere strenge at spille på.

Jeg var ærgerlig over, at GG ikke blev benytter mere sidste sæson (på sin foretrukne position), og når klubben har valgt at skille sig af med ham, er jeg glad for, at man stadigvæk har et anderledes alternativ til Mbappe. Og så konstaterer jeg blot - til alles glæde forhåbenligt - at Espi ser skarp ud. Det er en lang sæson, og der skal nok blive brug for ham i kampe, som skal afgøres til sidst.

​Det var ikke så meget henvendt dig og jeg er enig i at det er vigtigt at have flere forskellige typer. Der er en bruger herinde som jo ret åbenlyst mener at en god angriber er mindst 1.92, at ALLE brasilianere topper når de er 24 og at afrikanere fylder 25 kort efter de er født. Det var mere her, at jeg blev lidt chokeret endnu engang men selvfølgelig bare skal være bedre til at lukke det ude. 

Jeg er helt enig i, at det er dejligt at Espi er startet godt i sine minutter. Han ser dygtig ud og jeg synes bla der var mange gode ting i sit annullerede mål. Både positioneringen mellem de to stoppere (ligesom Gonzalo var fantastisk til) og at han afviser sin direkte modstander så meget at han nærmest gør det til et frit skud mod keeperen. Jeg tror ikke vi har købt 20-25 mål men har vi købt 10 vigtige mål mod modstandere som vi ikke kan åbne op, så er det super positivt. 
Og enig igen: Jeg var super ked af at sige farvel til Gonzalo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Realex

1 måned 2 uger siden #1350 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæsonen 26-27

Ramos4 post=199301 skrev: Kan vi i det mindste forsøge at leje Camavinga ud?
Han kan jo ikke tæmme bolden.

​Manchester United leder efter en CM der også kan spille LB, sååå.
Ja, hvis han ikke vil sælges, så tag på et lejeopholde og gør plads til en anden. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

1 måned 2 uger siden #1351 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 26-27

El Siete post=199319 skrev:

Ramos4 post=199301 skrev: Kan vi i det mindste forsøge at leje Camavinga ud?
Han kan jo ikke tæmme bolden.

​Manchester United leder efter en CM der også kan spille LB, sååå.
Ja, hvis han ikke vil sælges, så tag på et lejeopholde og gør plads til en anden. 

​Forstår ikke man ikke presser ham mere.
Udlej ham og giv ham muligheden for at vise sig frem et andet sted.

Florentino, dimisión!

1 måned 2 uger siden #1352 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 26-27

​Fladpandede kommentarer fra dig, som sædvanligt, hvor du prøver at twiste hvad jeg skriver.

Pointen var, at den type mål mbappe scorer, ville han også snildt kunne score med udgangspunkt i venstre side - og så kunne vi rent faktisk have en 9er til at udgøre en trussel i feltet.

1 måned 2 uger siden #1353 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Sæsonen 26-27

Dragam post=199313 skrev:

Kasillas post=199312 skrev:

Dragam post=199310 skrev:

Kasillas post=199309 skrev: Alt empiri og erfaring siger mig, at resultater og spil fra træningskampe som dem i dag er ligegyldige og ikke siger noget om den kommende sæson, da det udelukkende handler om at komme i gang fysisk samt opdage og rette børnefejl.

Det er reelt først efter 15-25 officielle kampe, at man først kan få en fornemmelse af, hvor truppens kvaliteter ligger i sæsonen. Jeg venter derfor med at bedømme.

Hvad angår Mbappe, kan man ikke kritisere ham. Han har scoret de mål, han skulle de to sidste sæsoner på sin position i spidsen. Det er til gengæld Vinicius, der er gået ned, selvom han har beholdt sin favoritplads i venstrekanten. Hvordan det kommer til at gå næste sæson med Diomande på højresiden, der vil strække modstanderens forsvar, finder vi ud af. Måske Mourinho også vil spille enten Guler eller Silva for at have en vis boldbesiddelse og/eller mere kreativitet. Eller måske ikke.
​

​Mbappe er på papiret blevet placeret i spidsen... i praktis er han alle andre steder - navnligt på venstrekanten. Og netop derfor spiller vini langt dårligere, når mbappe også er på banen... simpelthen fordi de optager samme rum.

Alle mbappes mål er scoret på løb i dybden, eller trækken ind i banen fra venstre kanten, og afslutte på kanten af straffesparks feltet. Derimod scorer han ingen, som i INGEN, 9er mål... og førnævnte mål kunne han sagtens score med udgangspunkt i venstre side, hvor han burde ligge.

​
Det har jeg også bemærket af og til. Spørgsmålet er, hvorfor Vinicius er gået ned i præstation, når han har beholdt sin favoritplads på venstrekanten? Har Mbappe blokeret hans spil? Har Vinicius haft mentalt nedtur?

Måske lykkedes det for tredje gang med Mourinho. Eller måske ikke.

​Som jeg skrev : mbappe optager det samme rum i venstre side som vini ligger i... så ikke overraskende blokkerer den ene venstrekant for den anden venstrekant, selvom den ene venstrekant på papireret er placeret som spidsangriber. Det sagt, så har vinicious bare været dårligere i det hele taget, også når mbappe ikke har spillet. Han har set meget tungere ud, og lykkedes med langt mindre.

Men jeg tvivler STÆRKT på at det her bliver en success... mbappe skal nok score sine mål, man han gør os dårligere som hold, når han skal ligge som "9er".
​

​Men hvis årsagen til Vinicius' nedgang skyldes, at han og Mbappe "optager det samme rum", hvorfor går det kun over Vinicius?

Hvorfor er det kun Vinicius, der underpræsterer, mens Mbappe stråler, hvis årsagen er, at de blokerer hinanden på venstrekanten?

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

1 måned 2 uger siden #1354 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 26-27
Vinicius er jo bedst til at gå til baglinjen og så slå den ind derfra. Men det kan han jo ikke uden nogen i feltet.

Mbappé kan score sine mål fra midten + begge sider.

Florentino, dimisión!
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, Dragam

1 måned 2 uger siden #1355 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 26-27

Kasillas post=199322 skrev:

Dragam post=199313 skrev:

Kasillas post=199312 skrev:

Dragam post=199310 skrev:

Kasillas post=199309 skrev: Alt empiri og erfaring siger mig, at resultater og spil fra træningskampe som dem i dag er ligegyldige og ikke siger noget om den kommende sæson, da det udelukkende handler om at komme i gang fysisk samt opdage og rette børnefejl.

Det er reelt først efter 15-25 officielle kampe, at man først kan få en fornemmelse af, hvor truppens kvaliteter ligger i sæsonen. Jeg venter derfor med at bedømme.

Hvad angår Mbappe, kan man ikke kritisere ham. Han har scoret de mål, han skulle de to sidste sæsoner på sin position i spidsen. Det er til gengæld Vinicius, der er gået ned, selvom han har beholdt sin favoritplads i venstrekanten. Hvordan det kommer til at gå næste sæson med Diomande på højresiden, der vil strække modstanderens forsvar, finder vi ud af. Måske Mourinho også vil spille enten Guler eller Silva for at have en vis boldbesiddelse og/eller mere kreativitet. Eller måske ikke.
​

​Mbappe er på papiret blevet placeret i spidsen... i praktis er han alle andre steder - navnligt på venstrekanten. Og netop derfor spiller vini langt dårligere, når mbappe også er på banen... simpelthen fordi de optager samme rum.

Alle mbappes mål er scoret på løb i dybden, eller trækken ind i banen fra venstre kanten, og afslutte på kanten af straffesparks feltet. Derimod scorer han ingen, som i INGEN, 9er mål... og førnævnte mål kunne han sagtens score med udgangspunkt i venstre side, hvor han burde ligge.

​
Det har jeg også bemærket af og til. Spørgsmålet er, hvorfor Vinicius er gået ned i præstation, når han har beholdt sin favoritplads på venstrekanten? Har Mbappe blokeret hans spil? Har Vinicius haft mentalt nedtur?

Måske lykkedes det for tredje gang med Mourinho. Eller måske ikke.

​Som jeg skrev : mbappe optager det samme rum i venstre side som vini ligger i... så ikke overraskende blokkerer den ene venstrekant for den anden venstrekant, selvom den ene venstrekant på papireret er placeret som spidsangriber. Det sagt, så har vinicious bare været dårligere i det hele taget, også når mbappe ikke har spillet. Han har set meget tungere ud, og lykkedes med langt mindre.

Men jeg tvivler STÆRKT på at det her bliver en success... mbappe skal nok score sine mål, man han gør os dårligere som hold, når han skal ligge som "9er".
​

​Men hvis årsagen til Vinicius' nedgang skyldes, at han og Mbappe "optager det samme rum", hvorfor går det kun over Vinicius?

Hvorfor er det kun Vinicius, der underpræsterer, mens Mbappe stråler, hvis årsagen er, at de blokerer hinanden på venstrekanten?

​Istedet for kun at highlight en del af min besked, så prøv at læse resten også :)

Men selv hvis mbappe blev solgt, og vi fik en anden 9er, som ikke optog samme rum som vini i venstre side, så tror jeg ikke at vini ville blomstre op igen... han har set gradvist set langt tungere ud de seneste år kontra tidligere,  hvilket gør at han nu har langt sværere ved at komme forbi sin direkte modstander. Ser man videoer med vini fra 2022, så er det jo som at se en helt anden spiller, som bare eksploderer forbi modstanderne - det gør han jo på ingen måde længere. Men han har også haft et par slemme baglårs skader.

1 måned 2 uger siden #1356 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Sæsonen 26-27

Dragam post=199324 skrev: ​Istedet for kun at highlight en del af min besked, så prøv at læse resten også :)

Men selv hvis mbappe blev solgt, og vi fik en anden 9er, som ikke optog samme rum som vini i venstre side, så tror jeg ikke at vini ville blomstre op igen... han har set gradvist set langt tungere ud de seneste år kontra tidligere,  hvilket gør at han nu har langt sværere ved at komme forbi sin direkte modstander. Ser man videoer med vini fra 2022, så er det jo som at se en helt anden spiller, som bare eksploderer forbi modstanderne - det gør han jo på ingen måde længere. Men han har også haft et par slemme baglårs skader.

​
Du besvarer fortsat ikke mit spørgsmål. :-)

Det er interessant, at du senere indskyder, at du ikke tror, at det ville hjælpe, selv hvis Real Madrid fik en anden 9'er, der ikke optog samme rum som Vinicius, fordi du tror at han er blevet tungere og færdig som topspiller som 26 årig.

Hvis det er årsagen for Vinicius' nedgang, så behøver man ikke at argumentere at de optager hinandens plads som førsteargument. Så vil førsteargumentet være, at Vinicius er tungere og færdig som topspiller allerede som 26 årig og ikke kan blomstre selv med de bedste betingelser med en anden ni'er, og derfor skal videre til en anden klub uanset hvad.
​
​
​

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Kasillas.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Thomaskjensen, NachoFernández

Leveret af Kunena Forum