Optakt: Espanyol - Real Madrid, LaLiga, 2. spillerunde

1 måned 4 dage siden #157 af Dragam

Real HWL post=199792 skrev:

Bismo post=199788 skrev:

Real HWL post=199787 skrev:

Ramos4 post=199780 skrev:

Real HWL post=199779 skrev: Jeg håber fandme Vini finder et andet niveau på onsdag hvor han igen skal spille 90 minutter. 

​Modtagelsen bliver spændende faktisk.

Mon ikke Bernabeu er overbærende her i starten? Måske der kommer lidt spredt piftet rundt omkring. Men ellers tror jeg ikke der sker så meget.
​

​Tror de begynder at pifte, hvis han spiller som i aften. 

​Vini vs Espanyol
0 Mål
0 assist 
0 expected mål
0 expected assist
0 skabte chancer
0 skud på mål
71% Afleveringspræcision

Det kan kun blive bedre fra nu af ;)
​
​

​Eller kan det...
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 4 dage siden #158 af Real HWL

Lars1991 post=199794 skrev:

NickyMad post=199790 skrev:

Lars1991 post=199785 skrev: Perspektiver: At Arda bliver skiftet ud som den første og Vini bliver på banen hele kampen giver desværre en bitter smag. Hvis det fortsætter med at det er vigtigere hvad man hedder end hvor godt man gør det, så kommer der nok ikke nogen af de store trofæer hjem denne sæson. Forventet nok, da Xabi jo fik sparket for netop at kigge på præstationer over navne, men stadig ærgerligt.

​Jeg sad lige og kiggede på sidste sæsons resultater. Vini blev skiftet ud eller startede på bænken i de første 5 liga kampe og 3 CL kampe. Vi skulle først hen i 6.runde i ligaen før han fik 90 min.

Det er komisk hvor meget fokus der har været på cojones og trænere der sætter spillere på plads, men det er indlysende Xabi har været den eneste træner der har taget det skridt, og det kostede ham så også jobbet.

Jeg håber folk der skriver at Mou gør det nemmere for sig selv at skulle bænke Vini, får ret. Men jeg sagde det fra dag 1, Mou har ikke haft et større job længe, og han kommer ikke til at risikere det nu.
​

Ja, jeg tror også en del af jobbeskrivelsen fra Perez har været "Få Real Madrid til at vinde igen - med Vini som en stor stjerne". Han har desværre bare ikke niveauet til at være en stor stjerne for en klub som Real Madrid, og vi kan ikke tale om at det bare er et formdyk mere. Han er jo overall stadig en god spiller, og han skal nok også få lavet mål og assists, og få afgjort nogle kampe her og der. Men han viser bare ikke niveauet kontinuerligt nok, og han er desværre sådan en slags spiller, der, når han er dårlig, er virkelig dårlig. Så er det jo som Benzema sagde "Jeg sværger, han spiller imod os".

Men håber da folk har ret i at Mourinho "samler beviser" eller han ikke vil lave ravage allerede i første kamp, og konsekvenserne nok skal komme senere - jeg tvivler bare.
​

Det havde sku da bare været fedt hvis Mourinho fra start af havde vist hvem der bestemmer. Efter 60 minutter. Vini ud, Espi ind og Mbappe ned på venstrekanten. Men det viser jo bare at Mourinho ingen magt har. Han tager altså en spiller ud (Guler) der har lavet en assist og skabt syv chancer på 64 minutter. Vinicius er større end klubben, længere er den ikke. Tak til Perez.
​
​
​
Sidste redigering: 1 måned 4 dage siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Bismo, Siempre fiel, Dragam

1 måned 4 dage siden #159 af AmorMadrid

Dragam post=199789 skrev: Er der nogen af jer der ved, om der var nogle aviser eller andet, der lavede nogen meningsmålinger om forlængelse kontra salg med Vinicius ?

Marca lavede en meningsmåling tilbage da Alonso stadig var træner i slutningen af december. Der ville 86% sælge Vini. 7% ville forlænge. Har ikke kunnet finde nyere tal, men har svært ved at tro på, at det skulle se meget bedre ud for Vini efterfølgende.
Sidste redigering: 1 måned 4 dage siden ved AmorMadrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, Dragam

1 måned 4 dage siden #160 af mohbar
På vej til 2. Halvleg talte Mbappe med Arda (mundaflæst):
"You DON'T go to the right! Just STAY in the middle! Create SPACE. If you go to the right wing, YOU CANNOT! There is NO beginning there."
Alle kan se hvem der skal have 10'eren.

Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

1 måned 4 dage siden #161 af Dragam

AmorMadrid post=199797 skrev:

Dragam post=199789 skrev: Er der nogen af jer der ved, om der var nogle aviser eller andet, der lavede nogen meningsmålinger om forlængelse kontra salg med Vinicius ?

Marca lavede en meningsmåling tilbage da Alonso stadig var træner i slutningen af december. Der ville 86% sælge Vini. 7% ville forlænge. Har ikke kunnet finde nyere tal, men har svært ved at tro på, at det skulle se meget bedre ud for Vini efterfølgende.

​Nej, det kunne jeg heller ikke forestille mig - han er vel nok den mest universelt hadede fodboldspiller i verden, grundet sin opførsel.

1 måned 4 dage siden #162 af Matamoro
Var det virkelig så forfærdeligt det hele?
Holdet skabte en del chancer men Mbappe var ikke skarp i går.

De fleste angreb foregik gennem højre side i modsætning til de sidste mange år. Holdet er ikke afhængig af Vinicius’ raids.

Guler og Mbappe har en fin forståelse med hinanden.

Bellingham viste i første halvleg at han er en af verdens bedste fodboldspillere.

Konate viste klassen. Han er ankeret i forsvaret.
Huijsen så også solid ud.

Midtbanen havde det svært. Især Silva blev overløbet nogle gange. Men det er helt nyt terræn for ham. Han bliver meget bedre på den plads.

Vinicius spillede en dårlig kamp, men nu er der faktisk alternativer til ham.

Espi bliver for vild. Vores egen Haaland.

Jeg er ret optimistisk 
​
Sidste redigering: 1 måned 4 dage siden ved Matamoro.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid1998

1 måned 4 dage siden #163 af Madrid1998
Vini og Valverde skal bare ud af den startopstilling hurtigst muligt. Bidrog de med noget overhovedet i går? INTET.

1 måned 4 dage siden #164 af El Siete

Matamoro post=199800 skrev: Var det virkelig så forfærdeligt det hele?
Holdet skabte en del chancer men Mbappe var ikke skarp i går.

De fleste angreb foregik gennem højre side i modsætning til de sidste mange år. Holdet er ikke afhængig af Vinicius’ raids.

Guler og Mbappe har en fin forståelse med hinanden.

Bellingham viste i første halvleg at han er en af verdens bedste fodboldspillere.

Konate viste klassen. Han er ankeret i forsvaret.
Huijsen så også solid ud.

Midtbanen havde det svært. Især Silva blev overløbet nogle gange. Men det er helt nyt terræn for ham. Han bliver meget bedre på den plads.

Vinicius spillede en dårlig kamp, men nu er der faktisk alternativer til ham.

Espi bliver for vild. Vores egen Haaland.

Jeg er ret optimistisk 
​

​Der var nogle lyspunkter, som du beskriver her, men ellers var det generelle billede meget lig de seneste par sæsoner, i at vi magtede ikke at kontrollere kampen, udnytte vores chancer, flere spillere ude af position og at  det bare er for meget indianerbold uden struktur. Som du er inde på så så forsvaret bedre ud, og vi har nu muligheder på højrekanten, men det er sådan set også det. Et at de største svagheder ved holdet, midtbanen, er stadig ikke forstærket, og hvor ville jeg bare ønske vi kunne købe spillere der rent faktisk spiller den position, som de er hentet til. Men igen skal vi f.eks se Bernardo trække længere tilbage og Valverde pludselig spille som 6’er fordi klubben af uransagelige årsager simpelthen ikke MÅ bruge penge på midtbanespillere. 
Men, når det så er sagt, så er det alt for tidligt at drage nogle konklusioner og jeg er som dig stadig optimistisk og spændt på sæsonen, når først Mourinho får arbejdet noget mere med truppen. Så må vi se hvordan billedet ser ud om et par måneder.
​

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 1 måned 4 dage siden ved El Siete.

1 måned 3 dage siden #165 af Matamoro
Man kunne også tilføje Diomandes position på højrekanten som et positivt aspekt. Målet til 2-1 kom netop af at Diomande trækker 2-3 spillere til sig hvorefter der er plads til Mbappe til at trænge igennem i midten. Jeg tror at han bliver den vildeste assists-spiller på den kant.

I forhold til midtbanen må det kunne lade sig gøre for enten Silva eller Guler at spille centralt fra en dybereliggende position. Det er helt afgørende for holdets og deres egen succes at de lykkes med det. De fire offensive pladser går til fire af de fem offensive spillere: Mbappe, Bellingham, Vinicius, Diomande, Espi.
​
Sidste redigering: 1 måned 3 dage siden ved Matamoro.

1 måned 3 dage siden #166 af Kasillas
På fotmob er expected goals 1,05 og 2,71 i vores favør i kampen mod Espanyol. Det ser fortrinligt ud. Og som Mourinho også korrekt bemærkede før kampen, har Espanyol altså ikke haft spillere til VM og de har fået optimale betingelser for forberedelse modsat os, og dette skal også tages i betragtning. Jeg synes derfor ikke man kan klandre spillere eller Mourinho sådan som omstændigheder er nu.

Vinicius og hans spil derimod er omtåget i en kaskade af kritik og mysterium. Selv min - ikke fodboldinteresseret - kæreste kunne se, at han var den oplagte at udskifte i går.

Nogen har spekuleret at Mourinho ikke har magten til at bænke ham, fordi Perez ellers vil fyre ham som tilfældet med Alonso. Men Mourinho ved nok, at hvis Perez (eller Vinicius) får ham fyret igen på grund af utilfredshed fra Vinicius, så vil sæsonen være smadret og tilhængerne vil 100% gå amok efter forløbet med Alonso. Det er ved at være sidste udkald for Perez. Og derfor tror jeg, at Mourinho har magten til at bænke Vinicius, men vælger ikke at gøre det af en eller anden grund. Måske fordi Mourinho har vurderet, at den hurtigste vej til at få prime Vinicius tilbage er, at han skal spilles kontinuerligt for at få ham i gang.

Gad vide hvad Mourinho vil stille op i runde 10 mod Barca på udebane, hvis Vinicius fortsat ikke er kommet i gang?
​
​

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 1 måned 3 dage siden ved Kasillas.

1 måned 3 dage siden #167 af mohbar

Kasillas post=199804 skrev: På fotmob er expected goals 1,05 og 2,71 i vores favør i kampen mod Espanyol. Det ser fortrinligt ud. Og som Mourinho også korrekt bemærkede før kampen, har Espanyol altså ikke haft spillere til VM og de har fået optimale betingelser for forberedelse modsat os, og dette skal også tages i betragtning. Jeg synes derfor ikke man kan klandre spillere eller Mourinho sådan som omstændigheder er nu.

Vinicius og hans spil derimod er omtåget i en kaskade af kritik og mysterium. Selv min - ikke fodboldinteresseret - kæreste kunne se, at han var den oplagte at udskifte i går.

Nogen har spekuleret at Mourinho ikke har magten til at bænke ham, fordi Perez ellers vil fyre ham som tilfældet med Alonso. Men Mourinho ved nok, at hvis Perez (eller Vinicius) får ham fyret igen på grund af utilfredshed fra Vinicius, så vil sæsonen være smadret og tilhængerne vil 100% gå amok efter forløbet med Alonso. Det er ved at være sidste udkald for Perez. Og derfor tror jeg, at Mourinho har magten til at bænke Vinicius, men vælger ikke at gøre det af en eller anden grund. Måske fordi Mourinho har vurderet, at den hurtigste vej til at få prime Vinicius tilbage er, at han skal spilles i gang kontinuerligt.

Men gad vide hvad Mourinho vil stille op i runde 10 mod Barca på udebane, hvis Vinicius fortsat ikke er kommet i gang?
​

​Jeg tror at Mourinho er varsom ift Vini. Hvis han som det var helt oplagt at gøre, havde udskiftet Vini og vi så var endt med et pointtab så havde Vini-sympatisørne (Perez) ment at hvis Vini fortsat var på banen, så var der kommet noget x faktor og han kunne have scoret et afgørende mål. Lidt ligesom med fx CR7 som altid scorede, uanset om han spillede en dårlig kamp (de 2 bør iøvrigt aldrig nogensinde sammenlignes).

Så ved at lade Vini spille hele kampe, vil Mourinho have bedre betingelser og argumenter for i sidste ende at slagte ham fordi han underbygge det med masser af data.

Igår så vi fx hvordan Arda leverede en superkamp og kunne let have lavet flere afgørende ting på banen havde han fået lov at spille hele kampen. Alligevel så blev han skiftet ud fordi det er nemt at skifte ham ud. 99.99% af real madrid ville aldrig have udskiftet ham så tidligt i denne kamp specielt når vi stod for et potentielt pointtab.
Og Det er bestemt ikke et holdbart scenarie hvis Perez gerne vil vinde titler. Derfor så tror jeg på at der kommer mere konsekvens så snart at det der er så tydeligt, ikke kan ignoreres mere. Og det er Perez godt klar over.

1 måned 3 dage siden #168 af Matamoro
Den mest oplagte grund til at Mou ikke bænker Vini er, at han tror på at Vini snart er en verdensklasse spiller igen. Derfor giver han ham lidt længere snor. Det er vel rimeligt nok.
Hvis Vini ikke leverer over de næste fem-seks kampe, samtidigt med at enten Espi eller Diomande gør, så ryger Vini på bænken.

Det var det som var problemet sidste år. Vi spillede ikke særligt godt angrebsfodbold under Alonso, hverken med eller uden Vini. Alt var afhængigt af Mbappe. Det var ret nemt for Perez at sige: Vini skal spille eftersom ingen andre udover Mbappe leverer. Og ærligt talt: Hvem skulle have leveret? Brahim Diaz?  Mastantuono? Rodrygo?
​Nu kommer der andre boller på suppen. Alene fordi at der er kommet bedre spillere. 
​
​
Sidste redigering: 1 måned 3 dage siden ved Matamoro.

Leveret af Kunena Forum