Truppen imod Atlético Madrid, LaLiga, 7. spillerunde

6 dage 9 timer siden #217 af Siempre Madrid
​Jeg er nødt til at himle op om det samme, som jeg himlede op med i sommer.

Hvordan kan man tro, at man kan fortsætte i samme rille, når man to sæsoner i streg er blevet sat grundigt på plads af Barcelona og er røget ud på røv og albuer i Champions League. Nuvel, de nye spillere er en opgradering af dem, der forlod klubben i sommer, men der er absolut ingen nytænkning.

Hvorfor udnyttede man ikke den gyldne mulighed for at sparke Tchouaméni og Fede Valverde ad helvede til, da de røg i totterne på hinanden? Hvorfor fortalte man ikke Vinícius at tidsfristen for en ny kontrakt var overskredet. De tre kunne med lethed have sendt 2 milliarder kr. ned i klubkassen, som vi kunne have brugt til at nytænke trup-sammensætningen.

Hvorfor tror man, at man kan få et andet resultat, når man bliver ved med at begå de samme fejl og har berøringsangst for at komme ind og pille ved noget, der gør ondt?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, -#7-, Real HWL, Siempre fiel, Madrid1998, Thomaskjensen, El Siete, Kimbo, Dragam, Ramos4 og 1 flere

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 dage 8 timer siden #218 af NachoFernández
​@Bogelund

Tak for et godt input. Jeg er 100% enig i præmissen. Og dybt uenig i nogle i nogle af dine spillervalg :D
Men det er jo det gode og forhåbentlig sunde ved et debatforum at man kan diskutere de ting. 

Jeg er fuldstændig enig i at vi har en vanvittig trup. Jeg synes den er bygget SÅ stærkt op omkring kvalitet og jeg synes faktisk at holdet har taget en retning der burde åbne op for en langt mere dominerende spillestil. 
De få gange vi kommer højt op i presset denne sæson, har jeg egentlig en følelse af at vi har en ret stor succesrate. Og det undrer mig ikke når man ser på holdet. Hujsen og Konaté vinder dueller og det ser helt ubesværet ud. Dumfries og Cucurella gør det samme. Tchouameni synes jeg er verdensmester i at beskytte den defensive linje men han er også rigtig dygtig til at skubbe med op og bryde boldene. De 5 bagerste kan uden problemer klare sig selv mand-mand når det er nødvendigt. 

Flere af de største hold gør det jo. De spiller langt hurtigere i længderetning end for 10 år siden og sørger for at spillet bliver trykket op på modstanderens halvdel, så ens egen halvdel nærmest kun skal bruges til at tracke tilbage når modstanderen sommetider kommer ud og det vil jo ske. PSG, Barcelona, City, Bayern osv er alle blevet gode til at komme derop og de spiller altså bare hurtigt efter erobring. 

Men hvad gør vi? Sidste år var vi i gang med at mestre end mid blok under Alonso der så virkelig skarp ud. Nu står vi nærmest kun med det ene ben ude af eget felt og forsvaret i en meget lav blok, og det er vi altså ikke særlig gode til. Det synes jeg er synd når man ser de 5 bagerste. 

Din præmis er spot on: Lad være med at forsøge at skabe gunstige vilkår for stjernerne. Men byg holdet op om de styrker som vi har.

Men jeg er ikke helt sikker på følgende:
Mbappe som kant: Jeg ved ikke hvad der er sket, men Mbappe viser slet ikke det antrit som gør at han kommer forbi sin direkte modstander. Det er Vinicius om igen når han får bolden på siden og prøve at lave sine stepovers. Og som jeg ser det pt: Jo mere Mbappe er på bolden, jo dårligere spiller vi faktisk. Der er så mange boldtab, han trækker al tempoet ud, og laver alt alt for lidt. Jeg synes han skal ligge som angriber, for i min verden er det hans dybdeløb (når han endelig gider) og hans korte og hårde aftræk som er den store styrke ved ham. Men han er desværre ikke fuldkommen som angriber endnu og har meget at lære. Han behøver heller ikke være fredet, især ikke i en kamp som i går hvor han ingen nytte gør. Men det gør han så i andre kampe. 
Jo mere jeg tænker over det, så har jeg faktisk også lyst til at se Mbappe lidt mod venstre, men det er også for at gøre plads til Espi derinde. Om Espi er god nok over en hel kamp ved jeg ikke. Jeg har mine betænkeligheder ved at han især er super langsom og tung i presset. Jeg tror, at det kan blive en hæmsko hvis vi faktisk skal op og dominere. Men det er helt sikkert værd at prøve. 

Güler SKAL være på banen. Jeg forstår ikke at man vil lade vores bedste spiller sidde ude. Men det er også klart for mig, at han skal ligge som 10'er/offensiv 8'er og så må man arbejde med Judes position. Jeg synes ikke at Jude som 10'er fungerer godt nok når vi har bolden. Han bruger for mange berøringer, trækker alt spillet mod den samme side og får ikke nok ud af det. 
Den største udfordring (og det er et must at løse) er at få Güler og Jude ind på samme hold med hver deres spidskompetencer. Og det er det som kommer til at gøre holdet allerbedst. 

Meget enig i Diomande. Jeg synes, at vi ser nogle af de ting som vi savner og som vi ikke får fra de andre 11. Altså vi har jo ikke en eneste spiller i startopstillingen som lykkes med sine 1 mod 1 driblinger. Vinicius går ikke forbi nogen. Mbappe kan til tider flyve ned i bagrum eller i højere grad når han kommer ind fra centralt eller højre men ikke nok. Jude kan til dels. Diomande har de seneste kampe vist at det ikke nødvendigvis er nok at sætte 2 mand på ham. Jeg tror det er tid til at give ham fuld tillid. Om det er på højre eller venstre betyder ikke så meget for mig. 

Jeg er personligt lidt splittet i hvad vi lige skal gøre. Men for mig er det afgørende at vi kan udnytte Güler som playmaker, Judes intensitet og dybe trussel og Tchouamenis egenskaber som 6'er. Og så ved vi at Güler arbejder super hårdt men sjældent kan holde kvaliteten oppe i 90 minutter, så der ligger en naturlig og sund rotation mellem Bernardos ro og kvaliteter fra en dybere position og så Gülers kreativitet fra mellemrummet. 

Jeg kunne derfor godt tænke mig at se en midtbane med Tchouameni som 6'er og Güler og Jude som de to 8'ere. Diomande på venstre og Endrick eller Brahim på højre. Men jeg kan også sagtens acceptere at man forsøger sig med Mbappe på venstre for at få Espi ind på toppen nogle kampe og så Diomande til højre. Der skal jo roteres gennem en sæson, men jeg ser helst at vi arbejder med Tcouameni, Jude og Güler som trioen inde i midten for jeg synes den giver os alt hvad vi har brug for. Og jo mere Trent og Hujsen kan støtte Tchouameni i opbygningen, jo bedre er vores betingelser for at få både Jude og Güler op i mellemrummet. 

Det er vigtigt for mig, at spillere som Valverde bliver fjernet fra maskinrummet. Vi SKAL have spillere der har det fint med at være på bolden og bidrage til progressionen. Han står også for langt fra sin markering fordi han spiller så forsigtigt i presset. Vinicius skal vise at han fortjener at spille. Og så er jeg pt lunken overfor Dumfries og Konaté inde på samme tid omend jeg også ser styrker i at kunne presse højt med dem på banen. Og der vil spillere som Güler og Brahim tættere på dem kunne hjælpe dem markant i opbygningen.

Vi skal turde noget mere og vi skal ikke acceptere at al spillet foregår på vores halvdel. Og som du siger, så skal vi ændre måden vi tænker taktikken på.
​
Følgende bruger(e) sagde tak: Bogelund

6 dage 5 timer siden #219 af REAL
Jeg synes egentlig, der er et lidt mærkeligt paradoks i den måde, Mourinho har sat holdet op på indtil nu.

Vi virker til at ofre rigtig meget med bolden for at blive mere sikre uden den. Dumfries frem for Trent. Valverde og Tchouameni sammen centralt. Vini får lov at fortsætte, selv om han offensivt har været langt fra sit niveau. Og når vi kommer foran, falder vi ofte længere tilbage.

Problemet er bare, at vi ikke rigtig får den sikkerhed, vi betaler for.

Inter spillede sig alt for let igennem os. Vi har haft problemer i anden halvleg flere gange. Og mod Atletico stod Cucurella igen og igen alene på sin side. Så vi ender lidt med det værste fra begge verdener. Vi mangler progression og ro med bolden, men er stadig ikke kompakte og svære at spille imod.

Det er også derfor, jeg ikke helt køber præmissen om, at truppen simpelthen er for dårlig. Vi har faktisk fået nogle af de profiler, vi har manglet. Bernardo kan modtage under pres og styre spillet dybere. Trent kan bryde en kæde med én aflevering. Guler skaber chancer på et niveau, som meget få i Europa gør lige nu. Diomande kan gå forbi en mand og samtidig arbejde helt vanvittigt uden bold.

Men så skal vi også turde bruge de kvaliteter.

Jeg siger ikke, at Valverde, Tchouameni eller Dumfries ikke skal spille. Men Valverde og Tchouameni sammen kan ikke samtidig forventes at være dem, der skal få os sikkert ud af første fase. Og hvis Dumfries vælges frem for Trent for at gøre os mere solide, så skal vi også rent faktisk blive mere solide.

Det er måske dér, jeg synes Mourinho skal ændre mest lige nu. Ikke nødvendigvis formationen eller halvdelen af spillerne, men prioriteringen.

Hvis vi alligevel ikke kan forsvare os til kontrol, så vil jeg langt hellere se os forsøge at spille os til den.

6 dage 5 timer siden #220 af Hamid8210
Imponerende at Atl.madrid år efter år kan trupsammensæyte holdet med de største røvhuller. Simplehent så vildt de kan caste de mest usympatiske fodboldspillere

6 dage 3 timer siden #221 af Dragam

Hamid8210 post=201397 skrev: Imponerende at Atl.madrid år efter år kan trupsammensæyte holdet med de største røvhuller. Simplehent så vildt de kan caste de mest usympatiske fodboldspillere

​Simeone er jo præcis den type selv, og søger specifikt den klamme type til sit hold.

Jeg forstår ikke hvordan man kan holde med så klamt et hold... men den eneste jeg har mødt der holdte med atletico var også en lignende type...
​
Sidste redigering: 6 dage 3 timer siden ved Dragam.

6 dage 3 timer siden #222 af -#7-

Siempre Madrid post=201391 skrev: ​Jeg er nødt til at himle op om det samme, som jeg himlede op med i sommer.

Hvordan kan man tro, at man kan fortsætte i samme rille, når man to sæsoner i streg er blevet sat grundigt på plads af Barcelona og er røget ud på røv og albuer i Champions League. Nuvel, de nye spillere er en opgradering af dem, der forlod klubben i sommer, men der er absolut ingen nytænkning.

Hvorfor udnyttede man ikke den gyldne mulighed for at sparke Tchouaméni og Fede Valverde ad helvede til, da de røg i totterne på hinanden? Hvorfor fortalte man ikke Vinícius at tidsfristen for en ny kontrakt var overskredet. De tre kunne med lethed have sendt 2 milliarder kr. ned i klubkassen, som vi kunne have brugt til at nytænke trup-sammensætningen.

Hvorfor tror man, at man kan få et andet resultat, når man bliver ved med at begå de samme fejl og har berøringsangst for at komme ind og pille ved noget, der gør ondt?

​Det her er den helt store forhindring synes jeg, og noget der er blevet anderledes i klubben under Perez de senere år. Jeg skal ikke kunne sige om det er fordi manden ganske enkelt er blevet ældre og mere sentimental, men jeg savner også at han går ind og "piller ved det der gør ondt". Noget jeg faktisk ellers ikke synes har været et problem med Perez her i anden omgang, tværtimod. Iker, Ramos, Pepe, Marcelo, Casemiro, Di Maria og selv Cristiano Ronaldo røg ud da tiden var inde, og var ikke fredet i samme grad som Vinicius og Valverde er blevet det. Jeg kan faktisk kun komme i tanke om situationen med Bale, som jo var grinagtig til sidst, waliserens niveau og skadesfrekvens taget i betragtning. 

Men det er som om man nu er bange for at gøre det der er nødvendigt, selvom historien jo ret tydeligt viser at klubben sagtens kan bygges op igen over tid, selvom de store generaler bliver sendt på pension. 

Jeg er (næsten) altid optimistisk hvad angår Real Madrid, og jeg tror da også at vi kommer efter det og vinder nogle trofæer igen. Men omvendt er jeg virkelig også spændt på at se reaktionen i Madrid hvis man ikke gør, for 3. sæson i træk. Det kan selv Florentino Perez vel ikke overleve. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

6 dage 7 minutter siden #223 af Bogelund
@nacho

Fedt med en saglig tilbagemelding. Tak.

Jeg kan godt følge dig langt hen af vejen med opstillingen.

Bernardo er valgt fordi jeg har den fornemmelse at han er bedre til at sikre hvornår vi presser som hold og hvornår vi bare spiller den lidt rundt.
Når det så er sagt kan jeg godt følge dig i at Guler bare er rigtig god for tiden og skal spilles.

Mbappe på kanten vil jeg dog gerne holde på, fordi han gør pladsen til venstre alt for lille når han ligger som 9’er. Det hæmmer spillet helt vildt.
Så derfor vil jeg have ham derud. Med Espi og Bellingham omkring sig tror jeg der ville ligge nogle farlige 1-2 afleveringer hvor han kan komme i dybden + næsten umuligt at løbe offside. Hermed burde han kunne gå selv eller ligge den på tværs til stormende Diomande på modsatte side.

Diomande har jeg lagt på højre fordi vi har behov for at kunne angribe i begge sider.( det kan Bahrain og Endrick også)

Det går bare ikke med 9 angrib i venstre, en i midten osv.
jeg tror og håber hans en-mod-en og indlæg vil være guf for en stor spanier.

Og ja, Espi er uprøvet som du selv også så fint siger. Men jeg tror de andre spillere bliver bedre af at han er der. Måske er han ikke god nok endnu, men så får vi mere ud af Bellingham, Mbappe, Guler osv. og den “bonde” ofre jeg gerne for holdet.

Når det så er sagt kunne jeg sagtens se din opstilling for mig faktisk. Gode argumenter og kunne være forfriskende at se.
Tak, for dit indspark.
​
Sidste redigering: 6 dage 5 minutter siden ved Bogelund.
Følgende bruger(e) sagde tak: NachoFernández

5 dage 23 timer siden #224 af Ramos4

Madrid777 post=201382 skrev:

Ramos4 post=201380 skrev:

Madrid777 post=201379 skrev: Folk der sidder og snakker om dommeren herinde?!! Dybt godnat. Jeg er så træt af at høre om dommerens præstation hver gang vi spiller som en sæk stinkende lort. Uagtet om dommeren så var god eller ej. Fans, præsident, træner, spillere. De snakker og snakker. Sæt i gang i stedet for og spil noget ordentligt bold.

​Så må du sgu nok lukke dine små øjne, hvis der er nogen der skriver om dommeren.
Eller bare ignorere det.
Du kan godt. Jeg tror på dig.

​Men Ramos4, det er hver gang med dig. Altså du tager det jo til et fuldstændig absurd niveau og slynger om dig med konspirationsteorier til højre og til venstre. Og jeg har skam prøvet at lukke øjnene, men det er en smule svært når 85% af alle opslag på Madridista.dk de sidste 2 år er kommet fra dig. Og det skal altid krydres med den der lidt hånende nedladende attitude som du også så fint viser i dit opslag her. "Du kan godt. Jeg tror på dig". Stærkt.

​Jeg forstod ikke noget af det der.
Men godt du fik det ud.

Florentino, dimisión!

5 dage 23 timer siden #225 af Ramos4

Fondo_Sur post=201383 skrev:

Ramos4 post=201377 skrev: I nærheden af bolden?

Han er ved at brække hans ankel.
Bolden er ikke inden for spilafstand.

Som sagt er jeg enig i dommerens fortolkning i, at han ikke går efter at flække hans ankel, men at det er en nærkamp, hvor han uheldigvis rammer ham i sit iver efter at få fat i bolden (som han gjorde lige efter). Der er ikke nogen objektiv fortolkning af situationer som disse, så det er fair at du har en anden holdning.

​Du er simpelthen enig i dommers fortolkning?
Bolden er IKKE inden for spilafstand.
Han stempler ham på anklen med stragt fod og nej han får ikke fat i bolden lige efter. Han snitter den lige akkurat.

Men du er enig i dommerens fortolkning, som var at give intet? Ikke engang et gult kort?

All righty.

Florentino, dimisión!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam, Estadio Santiago Bernabéu

Leveret af Kunena Forum