Om Vores Rivaler IX

1 måned 1 uge siden #17113 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX

NickyMad post=199600 skrev:

El Siete post=199598 skrev: ​PSG har for eksempel kørt med en front trio med Kvaratskelia - Dembele - Doue og en klasse midtbane, med stor succes. Barcelona kan gøre noget lignende og stille med Gordon - Raphinha/Adeyemi -  Yamal og så deres klasse midtbane. Jeg spår at det nok skal lykkes for dem og at vi kommer i store problemer i El Clasico. 

Men Gordons niveau er måske mere til at være reserve for trioen og ikke start 11. Samtidig bliver de også bare ekstremt sårbare overfor skader til Yamal & Raphina, og især Raphina har jo kæmpet en del med skader sidste sæson.
Det handler ikke så meget om typen de skal bruge som 9'er, men ser det som en kæmpe ulempe for dem hvis de ikke henter nogen. Tvivler dog også de ikke gør, ville være en meget mærkelig prioritering - men okay det samme kan man jo sige om vores midtbane situation.

​Helt sikkert, de har brug for 1-2 spillere til offensiven, mest af alt en 9'er, men tror bare godt de kan få det til at fungere med hvad de har - så længe eventuelle skader tillader det.
Ifht. Gordon, tror jeg ikke de har brugt 80M for at han blot skal være reserve. 

Ved ikke om de har en angriber i akademiet de kan hive op, Alvarez får de i hvert fald ikke. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 3 dage siden #17114 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Om Vores Rivaler IX
Barca grnnemsamdrer elce 5-0 80 min. Det kommer til at blive absurd svært i år

1 måned 3 dage siden #17115 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Om Vores Rivaler IX

Hamid8210 post=199813 skrev: Barca grnnemsamdrer elce 5-0 80 min. Det kommer til at blive absurd svært i år

​All in på Copa del Rey. Den liga titel får vi squ ikke. Desværre resultatet når man ikke har et system, da 38 kampe er alt for mange til at afhænge af individuelle aktioner.
Det går kun i knockout turneringer.

Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

1 måned 3 dage siden #17116 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX
​Det er lige meget hvordan Barcelona sammensætter startopstillingen, så er det en velsmurt maskine. Gordon og Adeyemi så også skarpe ud, men lad os se om de har bredden i sidste ende. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

1 måned 3 dage siden #17117 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Om Vores Rivaler IX
​Lad for guds skyld ikke det her forum blive oversvømmet med Barcelona-glazing, men lad mig alligevel falde i fælden:

0-5. 4.42 i xG - 0.70 xG til Elche. Og de her tal er altså selvom, de kommer foran relativt tidligt. Hvornår har vi sidst haft sådan en overlegen sejr på udebane?

Det hænder, at vi på Bernabeu møder et hold, der sejler rundt, og vi vinder 4-0 - men jeg føler, at ALLE udekampe er en struggle.

1 måned 3 dage siden #17118 af Madrid1998

Sebberg post=199819 skrev: ​Lad for guds skyld ikke det her forum blive oversvømmet med Barcelona-glazing, men lad mig alligevel falde i fælden:

0-5. 4.42 i xG - 0.70 xG til Elche. Og de her tal er altså selvom, de kommer foran relativt tidligt. Hvornår har vi sidst haft sådan en overlegen sejr på udebane?

Det hænder, at vi på Bernabeu møder et hold, der sejler rundt, og vi vinder 4-0 - men jeg føler, at ALLE udekampe er en struggle.

​Vi bliver til tider decideret domineret af et hold som Elche på udebane. Det er resultatet af manglende struktur. Det hele har været på vibes siden Ancelotti kom til. Vi har bare været heldige, at have freaks som CR7 og Benzema.

1 måned 3 dage siden #17119 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Om Vores Rivaler IX

Sebberg post=199819 skrev: ​Lad for guds skyld ikke det her forum blive oversvømmet med Barcelona-glazing, men lad mig alligevel falde i fælden:

​Adeyami og gordon giver barca det de har manglet de foregående sæsoner - fart i dybden. De havde alt det andet, og nu har de et ret komplet hold. Jeg tror de kommer til at kunne blive seriøse udfordrer i champions league også nu - ligaen tager de selvsagt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Siempre fiel

1 måned 3 dage siden #17120 af Madrid1998

Dragam post=199823 skrev:

​Adeyami og gordon giver barca det de har manglet de foregående sæsoner - fart i dybden. De havde alt det andet, og nu har de et ret komplet hold. Jeg tror de kommer til at kunne blive seriøse udfordrer i champions league også nu - ligaen tager de selvsagt.

​Nok til at gennemtæske os, men der skal hellere ikke så meget til. Jeg synes dog ikke helt de har et komplet hold. De har ikke engang en naturlig nier. Hvis Raphinha skulle blive skadet er de pænt meget på røven. Deres forsvar er hellere ikke noget råbe hurra for. Cubarsi og Martin samt Kounde på højrebacken er ikke verdensklasse i hvert fald. De vil få det svært mod PSG og Bayern, og nok også Arsenal.

De har dog sammen med PSG verdens bedste midtbane, og det er hvad der vinder kampene i længden.

1 måned 3 dage siden #17121 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Om Vores Rivaler IX

​Komplet hold ligefrem? Modsiger du ikke også dig selv, når du ellers konstant snakker om rigtige 9'ere? Hvor er deres rigtig 9'er? Jeg synes på ingen måde deres hold er komplet, og de vinder ikke CL med det hold. De kan dog sagtens tage ligaen fra os, men det siger måske mere om vores forfatning pt.

Jeg synes dog Barca pt. har rigtigt mange huller og sårbarheder overfor skader. Skader til Raphina/Yamal men også CB, og nu skulle Balde også være på vej væk. Kommer der ikke erstatninger ind her i den sidste uge, skal de godt nok være heldige med skader i denne sæson.
Og det vil næsten være irriterende hvis vi skulle vinde på den måde i stedet for vi selv er gode. Så kan ledelsen igen gemme sig bag et misvisende mesterskab.
​
​
​
Sidste redigering: 1 måned 3 dage siden ved NickyMad.

1 måned 3 dage siden #17122 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Om Vores Rivaler IX

NickyMad post=199826 skrev:

​Komplet hold ligefrem? Modsiger du ikke også dig selv, når du ellers konstant snakker om rigtige 9'ere? Hvor er deres rigtig 9'er? Jeg synes på ingen måde deres hold er komplet, og de vinder ikke CL med det hold. De kan dog sagtens tage ligaen fra os, men det siger måske mere om vores forfatning pt.

Jeg synes dog Barca pt. har rigtigt mange huller og sårbarheder overfor skader. Skader til Raphina/Yamal men også CB, og nu skulle Balde også være på vej væk. Kommer der ikke erstatninger ind her i den sidste uge, skal de godt nok være heldige med skader i denne sæson.
Og det vil næsten være irriterende hvis vi skulle vinde på den måde i stedet for vi selv er gode. Så kan ledelsen igen gemme sig bag et misvisende mesterskab.
​
​
​

​Raphina er ikke en naturlig 9er, korrekt, men han kan imodsætning til mbappe godt finde ud af at bevæge sig intelligent i feltet. Havde de været bedre med kane som 9er? Utvivlsomt. Men raphinha komplimenterer barcas spillestil.

Ift sårbarhed overfor skader... alle hold er sårbarer overfor skader til deres bedste spillere. Men adeyami har spillet halvdelen af alle sine kampe som 9er, så mon ikke de blot ville bruge ham som 9er, såfremt raphinha skulle blive skadet.

1 måned 3 dage siden #17123 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Om Vores Rivaler IX
Du snakker ikke om andet end rigtige 9'er konstant. Så kan du da ikke i al alvor også forsvare at Barca med disse halve løsninger er et komplet hold. Det bliver jo ikke mere selvmodsigende. Det kan sagtens fungere hvis alt flasker sig, men det er bare forkert at sige de er et komplet hold.

Så kan man jo også vende den om og sige, hvorfor har vi så meget fokus på rigtige 9'er hos os i stedet for at snakke om det egentlig problem, den manglende spillestil. Jeg ser meget gerne Vini ryge ud, men du er naiv hvis du tror alt bare flyder ved at smide Espi ind.

1 måned 3 dage siden #17124 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om Vores Rivaler IX
Barca Behøver ikke gå ud og kaste en masse penge efter en "rigtig" 9er. De kan bare hive ham op nede fra eller spille med Rahpinha de vinder alligevel fordi alle kender deres rolle på banen, de kæmper for hinanden. De smadre Elche stort set med deres B-hold. De er så komplette med Hansi Flick. Vi kommer ikke i nærheden af dem i år. De er kæmpe favoritter til La Liga, og med købet af Rodri er de også blevet kæmpe favoritter til at vinde CL. Jeg er ked af det men jeg tror Flicks projekt topper i år, de vinder hele lortet. 
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, Dragam

Leveret af Kunena Forum