Om Vores Rivaler IX

1 måned 1 dag siden #17149 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX
Ja det sgu grineren nok hvor dumme folk er på facebook, men der kan vi altså selv gå hen hvis det er.
Følgende bruger(e) sagde tak: NachoFernández

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 dag siden #17150 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Om Vores Rivaler IX

Matamoro post=199860 skrev: Læste den her på facebook:
"Calling Arbeloa the worst coach in Real Madrid history after he managed to beat Mourinho twice, Guardiola twice and Simeone to finally get a league win over Atlético since 2022 is wild. 😂
Meanwhile, Xabi Alonso gets treated like some tactical revolutionary despite losing twice to Arne Slot... including that 4–0 defeat with Leverkusen... losing to Guardiola at the Bernabéu, and suffering Madrid’s heaviest league derby defeat to Atlético since 2015.
And let’s not forget the context: Arbeloa had seven starters unavailable. Almost everyone expected Madrid to struggle badly, yet he found a way to get the result.
I genuinely don’t think there was a single person in this fanbase who expected Arbeloa to pull that off.
Sometimes we need to give credit where it’s due. "

​Man kan jo altid udvælge de dårligste ting ved en person, og de bedste ting ved en anden og så lade som om, at det giver en fair sammenligning. Men det er jo naturligvis en helt forkert måde at gøre det på. Fulgte man med i sidste sæson, kan man umuligt konkludere, at Alonso er en dårligere træner end Arbeloa. 
Jeg ved ikke om jeg ville sige, at Arbeloa var den dårligste manager i Real Madrids historie, det er måske lige hårdt nok, men god var han i hvert fald ikke. Og jeg ved heller ikke hvad det er for et "result" han opnåede. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu, NachoFernández

1 måned 1 dag siden #17151 af Estadio Santiago Bernabéu
​Alonso er ikke kun den bedste træner vi har haft i årtier målt på pointantal per kamp. Han er også den bedste målt på boldbesiddelse, genpres, chancer skabt og scorede mål.

Og Arbeloa er den dårligste.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Madrid1998, Fondo_Sur, NadaMás, Dragam, NickyMad, NachoFernández

1 måned 13 timer siden #17152 af Holm
Besvaret af Holm på emne Om Vores Rivaler IX
​Det her indlæg kommer nok til at virke enormt dobbeltmoralsk, for Real Madrid er bestemt lige så skyldige som Barcelona. Jeg synes det er uskik som bør straffes hårdt, når klubber tager kontakt til spillere (mere eller mindre direkte) og aftaler en transfer, som efterfølgende "blot" skal forhandles på plads med spillerens klub. Nu har Atlético Madrid klaget over Barcelonas tilnærmelser, denne artikler skriver at de kan få en bøde, pointstraf, transferforbud eller stadionlukning: www.beinsports.com/en-us/soccer/la-liga/...complaint-2026-07-30. Vi ved jo allerede, at det ender mindre bøde til Barcelona og så er den sag ude af verden. Hvad synes I?
​
Sidste redigering: 1 måned 13 timer siden ved Holm.

1 måned 12 timer siden #17153 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg synes mest af alt det er til grin at Barca bliver ved, når de tilsyneladende ikke vil hæve deres bud. €100 mio virker fornærmende lavt, når Barcola går til Liverpool for €135 mio og Savinho til Tottenham for næsten €100 mio.
Jeg forstår godt Atletico bliver irriteret. Hvis Barca mener det seriøst, må de også vise det, de har selv lige givet €80 mio for freaking Gordon.

I øvrigt ærgerligt Rodrygo er skadet lige nu, hvor der er så meget kamp om kanterne denne sommer.

1 måned 12 timer siden #17154 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX

Estadio Santiago Bernabéu post=199868 skrev: ​Alonso er ikke kun den bedste træner vi har haft i årtier målt på pointantal per kamp. Han er også den bedste målt på boldbesiddelse, genpres, chancer skabt og scorede mål.

​Mon ikke historien ender med at tilsmile Alonso. Det gør den i hvert fald, hvis Mou ikke lykkes.

Jeg tror desværre ikke, at vi kommer til at få den systemtræner som mange af os gerne ville, under Perez’ ledelse. Tålmodigheden er for lille, og egoet er for stort.

At det af alle skulle gå udover Alonso, som uden at være canterano trods alt er en af vores egne, nager mig - Jeg var så glad da han kom ind, og troede i høj grad på tingene.

Han havde en rigtig flot pointhøst frem til og med Clasico-sejren.

Vini og Perez’ slap billigt for den opførsel over for en spiller der var instrumental i La Decima, som var med lægge fundamentet for den succes som vi oplevede i gennem 10’erne og op i 20’erne, som tilmed var et/er et gigantisk trænertalent.

Den her man-manager som Carlo, Zizou og Mou er sådan set fint nok, når man har den type trup som Real har haft i mange år, men når holdet så til en kedelig eftermiddagskamp mod Elche ikke møder op, så falder korthuset sammen. Det sker ikke på samme måde, når man har et veldefineret system, som alle truppens 25-mand kan spille i.

Anyway, vi tror på Mou!
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

1 måned 12 timer siden #17155 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Om Vores Rivaler IX

NadaMás post=199971 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=199868 skrev: ​Alonso er ikke kun den bedste træner vi har haft i årtier målt på pointantal per kamp. Han er også den bedste målt på boldbesiddelse, genpres, chancer skabt og scorede mål.

​Mon ikke historien ender med at tilsmile Alonso. Det gør den i hvert fald, hvis Mou ikke lykkes.

Jeg tror desværre ikke, at vi kommer til at få den systemtræner som mange af os gerne ville, under Perez’ ledelse. Tålmodigheden er for lille, og egoet er for stort.

At det af alle skulle gå udover Alonso, som uden at være canterano trods alt er en af vores egne, nager mig - Jeg var så glad da han kom ind, og troede i høj grad på tingene.

Han havde en rigtig flot pointhøst frem til og med Clasico-sejren.

Vini og Perez’ slap billigt for den opførsel over for en spiller der var instrumental i La Decima, som var med lægge fundamentet for den succes som vi oplevede i gennem 10’erne og op i 20’erne, som tilmed var et/er et gigantisk trænertalent.

Den her man-manager som Carlo, Zizou og Mou er sådan set fint nok, når man har den type trup som Real har haft i mange år, men når holdet så til en kedelig eftermiddagskamp mod Elche ikke møder op, så falder korthuset sammen. Det sker ikke på samme måde, når man har et veldefineret system, som alle truppens 25-mand kan spille i.

Anyway, vi tror på Mou!

​Enig. Jeg tror dog Mourinho kunne være en god træner, der kan genstarte systemet, og få banket vindermentalitet tilbage, som han gjorde første gang.

Han plejer alligevel kun at have 3 gode år, hvor det så hele falder sammen. Det passer godt med, at Florentinos periode slutter, og vi endelig kan få en præsident, der tror på, at en moderne træner er vejen frem.

4 uger 2 dage siden #17156 af Madrid1998
Barca med fuldkommen kontrol imod Bilbao, der havde hele 0 skud på mål, mens Barca sagtens kunne have 3-4 mere.

Det er sjovt, fordi mange af navnene hos dem ville aldrig starte ind hos os, men alligevel cruiser de igennem de fleste hold, og gennemtæsker os uden for meget besvær.

4 uger 2 dage siden #17157 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Om Vores Rivaler IX
Det var da et flot mål GG scorede i går aftes.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid1998

4 uger 2 dage siden #17158 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Om Vores Rivaler IX

Madrid1998 post=199980 skrev: Barca med fuldkommen kontrol imod Bilbao, der havde hele 0 skud på mål, mens Barca sagtens kunne have 3-4 mere.

Det er sjovt, fordi mange af navnene hos dem ville aldrig starte ind hos os, men alligevel cruiser de igennem de fleste hold, og gennemtæsker os uden for meget besvær.

​Jeg har ikke set deres kampe, men kun målene fra de sidste to sejre og der noget som virkelig undre mig. Nærmest alle mål er enten friløbere eller nogle hvor de spiller den på tværs lige foran målmanden, hvor bagkæden er helt væk.

Altså vi har altid en lav blok foran os og skal score på hjørne, langskud eller tilfældigheder. Vi får jo slet ikke brugt farten. Jeg antager Barca får lokket folk frem og så får slået dem i omstillingerne og det giver dem mulighederne for alle de friløbere. 

Bliver spændende at se hvordan de spiller i ChL mod de store, men i LaLiga har de godt nok et koncept der virker. Hatten af for det og hold kæft Real sejler i team management. 

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

4 uger 2 dage siden #17159 af Madrid1998

Figo-10 post=199982 skrev:

Madrid1998 post=199980 skrev: Barca med fuldkommen kontrol imod Bilbao, der havde hele 0 skud på mål, mens Barca sagtens kunne have 3-4 mere.

​Jeg har ikke set deres kampe, men kun målene fra de sidste to sejre og der noget som virkelig undre mig. Nærmest alle mål er enten friløbere eller nogle hvor de spiller den på tværs lige foran målmanden, hvor bagkæden er helt væk.

Altså vi har altid en lav blok foran os og skal score på hjørne, langskud eller tilfældigheder. Vi får jo slet ikke brugt farten. Jeg antager Barca får lokket folk frem og så får slået dem i omstillingerne og det giver dem mulighederne for alle de friløbere. 

Bliver spændende at se hvordan de spiller i ChL mod de store, men i LaLiga har de godt nok et koncept der virker. Hatten af for det og hold kæft Real sejler i team management. 

​Det viser netop vigtigheden af et system i stedet for at overlade det hele til vibes og individuelle præstationer. Det bliver rigtig svært at vinde ligaen, så længe Flick er hos Barca. Jeg håber de bliver trætte af ham, når der går for lang tid med CHL. De får det omvendt svært som du siger mod de store hold med en så høj baglinje - Lige undtaget imod os selvfølgelig.
Som Henry så flot sagde "Alle frygter Real Madrid, men Real Madrid frygter Barcelona"
​
​
Sidste redigering: 4 uger 2 dage siden ved Madrid1998.

4 uger 2 dage siden #17160 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX
​Jeg så 2. halvleg af Barca i går.
De har et helt andet flow i spillet. Yamal har nogle vilde indlæg og afleveringer der splitter forsvaret, der ret beset heller ikke er godt organiseret. Adeyemi og Gordon ser gode ud, højt pres, høj fart.
Barca ser stadig gode ud!

Leveret af Kunena Forum