Sæsonen 26-27

1 måned 1 uge siden #1513 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 26-27

NickyMad post=199510 skrev:

Matamoro post=199505 skrev: En spiller som Espi kunne blive en løsning for en spiller som Trent. Han har pludselig en spiller i feltet at sigte efter med sine indlæg. Det ville også være guld værd for Bellingham at jage anden bolde når den bliver spillet op på Espi. Det er sådan noget som han ikke får fra Mbappe.

Med Espi ligner det faktisk at Real Madrid kan komme til at score nogle lette mål. Det var det største problem med Xabi. Det var alt for teoretisk. Alle hans systemer skabte ikke chancer. Det var kun Mbappe som scorede mål.

​Det lyder alt sammen meget fint, men vi ved også hvor meget Espi kommer til at spille når vi først for alvor kommer i gang. Klubben forlænger ikke Vini til den løn for at sætte ham på hold 2, så ryger Mourinho først. Mbappe og Vini kommer til at blive sparet minimalt.

​Præcis. Som jeg også skrev tidligere, bliver det spændende hvem der bliver hevet ud når Espi skal ind til sidst i en kamp.
Formentlig Diomande. Og så må man spille mere asymmetrisk. 

Florentino, dimisión!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 uge siden #1514 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Sæsonen 26-27
Mbappe ser brandvarm ud! Han kommer til at få den bedste sæson

1 måned 1 uge siden #1515 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 26-27

Ramos4 post=199511 skrev:

Matamoro post=199505 skrev: En spiller som Espi kunne blive en løsning for en spiller som Trent. Han har pludselig en spiller i feltet at sigte efter med sine indlæg. Det ville også være guld værd for Bellingham at jage anden bolde når den bliver spillet op på Espi. Det er sådan noget som han ikke får fra Mbappe.

Med Espi ligner det faktisk at Real Madrid kan komme til at score nogle lette mål. Det var det største problem med Xabi. Det var alt for teoretisk. Alle hans systemer skabte ikke chancer. Det var kun Mbappe som scorede mål.

​Det lyder alt sammen meget fint, men vi ved også hvor meget Espi kommer til at spille når vi først for alvor kommer i gang. Klubben forlænger ikke Vini til den løn for at sætte ham på hold 2, så ryger Mourinho først. Mbappe og Vini kommer til at blive sparet minimalt.

​Præcis. Som jeg også skrev tidligere, bliver det spændende hvem der bliver hevet ud når Espi skal ind til sidst i en kamp.

​Espi på højrekanten, ligesom med Garcia... lol...
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete, Ramos4

1 måned 1 uge siden #1516 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 26-27

Ramos4 post=199509 skrev: Jeg håber at Mourinho tør starte Güler.
Så må Jude jo spille sig på holdet.

Og så glæder jeg mig til at se mere til Diomande.
Det at have en trussel i begge sider er jo fandme en luksus, der ikke altid er Madrid-fans forundt.

​Ihvertfald ikke siden perez blev præsident... der handler det kun om navne og image, og zero om holdets sammensætning og balance...
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

1 måned 1 uge siden #1517 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 26-27
​Jeg har aldrig haft så lidt forventninger til en sæson som jeg har til den her sæson. Jeg syntes det har været et katastrofalt dårligt transfervindue. Vi skulle have købt Rodri til at få styr på vores midtbane. Nu har vi for 3. Sæson i træk ikke købt en erstatning for Kroos. Og gudhjælpemig om Barca ikke napper verdens bedste midtbanespiller til deres i forvejen fremragende midtbane lige for næsen af os. Når vi møder dem kommer vi til at løbe efter bolden i 90 minutter. Det eneste tidspunkt vi får bolden er når vi skal hente den ud af målet og give den op fra midten. Det er en gigantisk skandale at Perez fucker den her transfer op. Sikkert fordi det var Enrique Riquelmes transferløfte hvis han blev valgt at Perez ikke gider hente ham.
Men godt vi fik forlænget med Vini. Det havde ikke været til at bære hvis Mbappe og Vini ikke fik lov til at fortsætte deres fremragende samarbejde. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

1 måned 1 uge siden #1518 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæsonen 26-27
Har i set den nye Mourinho dokumentar?

Der var meget af det vi vidste, men godt at få det frisket op. jeg har aldrig været den store Chelsea eller Inter fan, men for pokker de to hold under Mourinho havde noget særligt og det får man lige genbesøgt i den dokumentar hvordan folk ville gå i døden for ham.

Fodboldspillere laves desværre ikke sådan længere og det nok derfor han ikke har haft succes på samme måde når det er primadonnaer og instagrammere han skal lede.

Men jeg hæftede mig ved flere ting (og håber det er det vi ser). 1) da han kom til Inter var der klare mangler i truppen og han går ind og ved præcis hvad der skal hentes - nok lidt det vi har set i RM i denne sæson at han peger. Jeg tror ikke Perez har haft meget at sige (udover det nej Rodri har fået). Cucu, Espi, Dumfries, Silva er 100% Mourinho spillere og er klart imod den strategi vi tidligere har haft om unge sydamerikanere.

2) så hæfter jeg mig ved hele misæren med Casillas. Hvordan han møder ind til et stjernespækket omklædningsrum, men med den helt forkerte karakter. At Casillas altid skulle kysse Xavi og Iniesta, at de ikke vil sove på hotel, at der var for meget trafik i Madrid. Det lyder akkurakt som noget der kunne komme ud af munden på Vini, Mbappe, Valverde (og hans kone)... Og så elsker jeg kommentareren om, at hvis man skal lave et eksempel så nytter det ikke at tage en lille fisk (som Arbeloa gjorde lidt med Asencio), nej man skal tage en stor fisk (som han gjorde med Casillas).

Og det arbejde var med til at skabe en vinderkultur der vandt 4 ChL på 5 år. Der er mange ligheder. Om han kan gøre det i 2026 ved jeg ikke, men jeg har helt klart hans parti overfor den flok divaer vi har og det absolut mindst likeable hold vi har haft til dato.

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44, mohbar, Ramos4

1 måned 1 uge siden #1519 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 26-27

Figo-10 post=199517 skrev: Har i set den nye Mourinho dokumentar?

Der var meget af det vi vidste, men godt at få det frisket op. jeg har aldrig været den store Chelsea eller Inter fan, men for pokker de to hold under Mourinho havde noget særligt og det får man lige genbesøgt i den dokumentar hvordan folk ville gå i døden for ham.

Fodboldspillere laves desværre ikke sådan længere og det nok derfor han ikke har haft succes på samme måde når det er primadonnaer og instagrammere han skal lede.

Men jeg hæftede mig ved flere ting (og håber det er det vi ser). 1) da han kom til Inter var der klare mangler i truppen og han går ind og ved præcis hvad der skal hentes - nok lidt det vi har set i RM i denne sæson at han peger. Jeg tror ikke Perez har haft meget at sige (udover det nej Rodri har fået). Cucu, Espi, Dumfries, Silva er 100% Mourinho spillere og er klart imod den strategi vi tidligere har haft om unge sydamerikanere.

2) så hæfter jeg mig ved hele misæren med Casillas. Hvordan han møder ind til et stjernespækket omklædningsrum, men med den helt forkerte karakter. At Casillas altid skulle kysse Xavi og Iniesta, at de ikke vil sove på hotel, at der var for meget trafik i Madrid. Det lyder akkurakt som noget der kunne komme ud af munden på Vini, Mbappe, Valverde (og hans kone)... Og så elsker jeg kommentareren om, at hvis man skal lave et eksempel så nytter det ikke at tage en lille fisk (som Arbeloa gjorde lidt med Asencio), nej man skal tage en stor fisk (som han gjorde med Casillas).

Og det arbejde var med til at skabe en vinderkultur der vandt 4 ChL på 5 år. Der er mange ligheder. Om han kan gøre det i 2026 ved jeg ikke, men jeg har helt klart hans parti overfor den flok divaer vi har og det absolut mindst likeable hold vi har haft til dato.

​Håbet er naturligvis, at han kan skabe en enhed, hvor ALLE arbejder i samme retning, men i modsætning til stort set alle andre hold, hvor han har haft succes tidligere, så er han oppe imod et anfører-team, som meler deres egen kage, før de overhovedet så meget som kigger på medspillerne og på holdet som helhed.

Jeg er oprigtigt bekymret for den forestående sæson og fuldstændig enig med dig i, at denne trup er den mindst likeable i en menneskealder.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

1 måned 1 uge siden #1520 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 26-27

Matamoro post=199508 skrev: Hvis man ellers kam abstrahere fra sit had til Vinicius, så kan man glæde sig over at Real Madrid har en bredde som meget få klubber kan matche. Det er kun i forsvaret at vi ser tynde ud.

Hold 1

Courtois

Trent Konate Huijsen Cucurella

Valverde Silva

Diomande bellingham Mbappe

Espi

Hold 2
Lunin

Dumfries Asencio Rudiger Carreras

Tchouameni Camavinga/Pitarch

Brahim Guler Vinicius

Endrick
​

​Så kan det ene hold blive nummer 2 og det andet nummer 5 i La Liga - glæder mig allerede

1 måned 1 uge siden #1521 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæsonen 26-27

Figo-10 post=199517 skrev: Har i set den nye Mourinho dokumentar?

​
Enig i meget. 

Ja den nye generation er mere egoistisk og får meget af deres energi/attitude via de sociale medier. men jeg tror stadig på at vi kommer til at se et hold med spillere der "vil dø for Mourinho" - Jeg tror på flg der er "klare" til det:

Tibo (kender Mourinho)

Hujsen (kender Mourinho)

Guler (top-mentalitet  som virker meget lyttende og agerer efter sin træners instrukser. Det kan en træner som Mourinho lide)

Rudiger (Pga hans aggressive stil - går i døden for alting)

Carreras (Ved han skal kæmpe for at bevare sin plads)

Camavinga ( Ved han skal kæmpe for ikke at blive solgt)

Tchouameni (Altid en loyal type for sin klub)

Diaz (Han vil kæmpe for sin plads og passer godt ind i Mou-stilen)

Mbappe (Han kommer til at stortrives i Mourinhos stil med hurtigt og direkte spil)

Diomande (Mourinho signing)

Dumfries (Mourinho signing)

Espi (Mourinho signing)

Silva (Mourinho signing)

Konate (Mourinho signing)

Cucurella (Mourinho signing)

Minusserne:
Vini (Hans attitude og mentalitet passer slet ikke til Mourinhos stil. Jeg tror at der kommer til at gå kort tid med dårligt spil, hvorefter Mourinho giver ham mindre spilletid.

Endrick (Han kommer desværre ikke til at vinde Mous tillid)

Valverde (Virker langtfra begejstret for Mourinho når man har set ham i træningsvideoerne. Han passer ind i Mourinhos spillestil, men vil Valverde være fleksibel og dække andre positioner herunder højrebacken ??

Jeg tror at Casillas version 2.0 kommer til at være Vinicius. Og jeg er sikker på at Perez ikke ender med at fyre Mourinho. Dertil er Mourinho simpelhen for ræve-smart og har langt mere udspekuleret. Han har allerede meldt at han regner stort med Vinicius, og det gør en leder for holdet altid. men fortsætter Vini sin elendige stime så tror jeg ikke Mourinho er bleg for at starte ham på bænken. Det kan Vini mske leve med i et par kampe, men bliver det ved så ender det sikkert med et par lækager og brok udadtil. Og der tror jeg bestemt ikke at Mourinho ignorerer det. Og den kamp taber Mourinho ikke. Og Perez ved det godt. Jeg tror på et salg til vinter.

​
​
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden ved mohbar.

1 måned 1 uge siden #1522 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæsonen 26-27

​Det logiske er selvfølgelig Vini, så man har Mbappe og Diomande på kanterne og Espi i midten, men der kommer helt sikkert til at gå politik i den og vi får en, som du siger, asymmetrisk offensiv. Men måske Mourinho har de cojones der skal til og er ligeglad med hvad Perez gerne vil se. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

1 måned 1 uge siden #1523 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæsonen 26-27
Jeg tror ikke at det handler om at Perez sætter startopstillingen. Det handler snarere om at Xabis hold ikke præsterede særligt godt offensivt uden Vinicius. Det skabte ikke en masse chancer eller mål, fraset Mbabbes mål. Det var nærmest kun Mbappe som scorede mål.
Det var svært at argumentere for at Vini skulle på bænken når holdet tydeligvis ikke havde fundet melodien rent offensivt.

Hvis Mourinhos angrebsformation med Espi på toppen leverer fra starten af, så er det nemt at holde Vini på bænken. Når jeg siger fra starten af, så mener jeg ikke en sommerturnering i USA. Nej der skal scores mål i ligaen. Hvis kombinatioen Espi-Mbappe-Diomande gør det fra starten af, så har Vini et problem.

​
​
​
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden ved Matamoro.

1 måned 1 uge siden #1524 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæsonen 26-27

El Siete post=199522 skrev:

​Det logiske er selvfølgelig Vini, så man har Mbappe og Diomande på kanterne og Espi i midten, men der kommer helt sikkert til at gå politik i den og vi får en, som du siger, asymmetrisk offensiv. Men måske Mourinho har de cojones der skal til og er ligeglad med hvad Perez gerne vil se. 

​Jeg er sikker på at perez ikke kommer til at få lov til at sætte holdet. Det her sidste kampitel med Real betyder meget for Mourinho og det handler om langt mere end blot økonomi. Spørgsmålet er om han vil risikere sit eftermæle og den historie som han har bygget om gennem årene ved at give plads til spillere der er der mere af navn end af gavn. 

Leveret af Kunena Forum