Optakt: Real Madrid – Rayo Vallecano, LaLiga, 5. spillerunde

1 uge 6 dage siden #121 af Estadio Santiago Bernabéu

Dragam post=200744 skrev: Generelt bør man som ungt talent ikke tage til real madrid - bedre at være i en mindre klub og udvikle sig, og så komme senere, hvor man rent faktisk kan få minutter, og ikke bare rådne på bænken.

​
Det her er skrevet med et glimt i øjet:

Må jeg introducere dig for Vini Jr og Arda Güler?
Følgende bruger(e) sagde tak: NachoFernández

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 6 dage siden #122 af Estadio Santiago Bernabéu
​Med alle de ting der ikke fungerer helt optimalt i vores klub så synes jeg man skal huske at være glad for at vi har de her fire i vores klub: Bellingham, Mbappe, Güler og Courtois. Jeg tror der er mange der er misundelige på dem.

1 uge 6 dage siden #123 af Ramos4
Kvalitet er der nok af.

Det er planlægningen og ledelsen den er gal med.

Florentino, dimisión!

1 uge 6 dage siden #124 af Dragam

Estadio Santiago Bernabéu post=200775 skrev:

Dragam post=200744 skrev: Generelt bør man som ungt talent ikke tage til real madrid - bedre at være i en mindre klub og udvikle sig, og så komme senere, hvor man rent faktisk kan få minutter, og ikke bare rådne på bænken.

​

​2 ud af 20 der er blevet en success.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 uge 6 dage siden #125 af Madridista02

Estadio Santiago Bernabéu post=200776 skrev: ​Med alle de ting der ikke fungerer helt optimalt i vores klub så synes jeg man skal huske at være glad for at vi har de her fire i vores klub: Bellingham, Mbappe, Güler og Courtois. Jeg tror der er mange der er misundelige på dem.

​Tror ikke der er mange der misunder at vi har Mbappe. Jeg tror der er mange der er enige om, at han er en vanvittig dygtig fodboldspiller, men omvendt også enige om, at han ikke er for holdets eget bedste. Og da fodbold er en holdsport, tror jeg faktisk de fleste top top klubber, gerne vil være Mbappé foruden. 
Han spiller KUN for sig selv, og intet andet.

Jeg savner Pepe :(

1 uge 6 dage siden #126 af Estadio Santiago Bernabéu

Dragam post=200778 skrev:

​

​
Altid en spydig kommentar
Følgende bruger(e) sagde tak: NachoFernández

1 uge 6 dage siden #127 af Fondo_Sur

Ramos4 post=200777 skrev: Kvalitet er der nok af.

​Ja, for ifølge ledelsen ville de også have Paz til klubben, men han ville selv blive i Como i hvert fald et år mere. Det ville være endnu en spillertype, der er for mange af. 

Endrick er blevet, men det giver ikke rigtig mening. Det er som om, at klubben bare ignorerer, hvad der er brug for og disse spillere lytter til et spinkelt håb om at slå igennem i RM. Hvis der er udfordringer med plads i truppen, så skulle jo en spiller som Endrick jo blive sendt afsted, så klubben kunne få en spiller som Zubimendi ind.

Må dog sige, at det ser ret fornuftigt ud i forsvaret. 

Edit: I øvrigt sjovt at følge andre klubber som almindelig fodboldinteresseret. Der render en 35 årig tysker rundt i Brighton, Pascal Gross, der bare er kampens spiller hver anden kamp og som ville passe enormt godt ind i RMs midtbane. Med andre ord: der er nok spillere med kvalitet derude, og det handler om at slå øjnene op for holdets styrke og svagheder - hvis de tør.
Sidste redigering: 1 uge 6 dage siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

1 uge 6 dage siden #128 af NachoFernández

Estadio Santiago Bernabéu post=200782 skrev:

Dragam post=200778 skrev:

​

​
Altid en spydig kommentar

​Helt enig. 

Jeg glæder mig til at se listen han kommer med. Samt argumentet for hvorfor Jude, Militao, Varane, Marcelo, Benzema, Isco, Valverde og Ramos blev fuldkommen ødelagt af at tage til Real Madrid i en ung alder. Og også argumentet for hvorfor Camavinga, Tchouameni og Rodrygo må inderligt fortryde at de tog til Real Madrid og som en del af en startopstilling var med til at vinde Champions League. Det er sejt at man både kan starte inde og rådne op på bænken på samme tid. Jeg tænker heller ikke det er for sjov at Ceballos og Brahim Diaz blev/bliver hængende så længe som breddespillere. Jeg tror sgu de nyder at have haft en aktie i store titler i verdens største klub. 

Det er heldigvis ikke så sort/hvidt, men desværre kan ikke alle arbejde med nuancer. Ikke alle talenter bryder igennem og det er helt okay. Det kan både være skader eller fordi de bare ikke kan tage potentialet til næste niveau. Der er ingen der siger at du bliver bedre af at blive i en spansk midterklub, for princippet om konkurrence er det samme: Hvis du ikke præsterer, så får en anden pladsen og så er forskellen pludselig at du ikke løber og lærer af Modric og Kroos men af Soleto og Olasagasti.

1 uge 6 dage siden #129 af Ramos4

Fondo_Sur post=200783 skrev:

Ramos4 post=200777 skrev: Kvalitet er der nok af.

​Ja, for ifølge ledelsen ville de også have Paz til klubben, men han ville selv blive i Como i hvert fald et år mere. Det ville være endnu en spillertype, der er for mange af. 

Endrick er blevet, men det giver ikke rigtig mening. Det er som om, at klubben bare ignorerer, hvad der er brug for og disse spillere lytter til et spinkelt håb om at slå igennem i RM. Hvis der er udfordringer med plads i truppen, så skulle jo en spiller som Endrick jo blive sendt afsted, så klubben kunne få en spiller som Zubimendi ind.

Må dog sige, at det ser ret fornuftigt ud i forsvaret. 

Edit: I øvrigt sjovt at følge andre klubber som almindelig fodboldinteresseret. Der render en 35 årig tysker rundt i Brighton, Pascal Gross, der bare er kampens spiller hver anden kamp og som ville passe enormt godt ind i RMs midtbane. Med andre ord: der er nok spillere med kvalitet derude, og det handler om at slå øjnene op for holdets styrke og svagheder - hvis de tør.

​Man har valgt at frede Tchouameni og Valverde af en eller anden årsag.
Generelt har vi sindssygt svært ved at skille os af med spillere, der ikke lige selv ønsker at skifte væk.

Florentino, dimisión!

1 uge 6 dage siden #130 af NadaMás
​Real Madrid har været en fantastisk klub at tage til for unge spillere.

Hvis vi tager afsæt i spillere der er hentet som ca. <21 år;

Succeser:
- Sergio Ramos
- Robinho
- Marcelo
- Gonzalo Higuain
- Karim Benzema
- Mesut Özil
- Ángel Dí María
- Raphael Varane
- Isco
- Martin Ødegaard
- Casemiro
- Marco Asensio
- Valverde
- Vinicius Jr.
- Rodrygo Goes
- Andriy Lunin
- Eduardo Camavinga
- Jude Bellingham
- Arda Güler

TBD:
- Endrick
- Dean Huijsen
- Franco Mastantuono
- Carlos Espí
- Yan Diomandé

Fejl:
- Fernando Gago
- Sergio Canales
- Lucas Silva
- Theo Hernandéz
- Reinier Jesus
- Jovic

Så er der helt klart nogle man kan diskutere;
Var Ødegaard en succes? Financielt var han for klubben, men for ham selv kunne han nok have gavnet mere andetsteds.
Rodrygo og Cama kunne fx. måske have haft en flottere individuel karriere andetsteds, men tror de er glade for at være dobbelt Chl-vindere. At de har spillet på to Chl-vindende mandskaber, gør dem for klubben også til en succes, omend de nok ikke kan sælges for meget mere end de blev købt for.
Var Robinho en succes? Ikke udpræget, men han var jo på ingen måde en katastrofe.

Der er dog en meget god fejl/succes-ratio. 
Klart, synes Endrick skulle være udlejet, der er altid ting man kan pege på.

Men der er altså en lang liste, af spillere der er kommet ind som under 21-årige, og haft flotte karriere - Klart størstedelen hovedsageligt i Real tilmed.
​
​
Sidste redigering: 1 uge 5 dage siden ved NadaMás.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid1998, Fondo_Sur, Ramos4, NachoFernández

1 uge 6 dage siden #131 af Madrid1998
Succes er jo hellere ikke nødvendigvis at samtlige spillere udvikles til den nye Ramos, og er her til midt trediverne.

Man kan jo komme som 20-21årig spille 4-5 gode sæsoner, bidrage eventuelt som supersub, og så sælges videre for en god pose penge.

Får mig til at tænke lidt på Kovacic.
Ham har du ikke med på listen, men han kom som 21 årig, havde 4 gode sæsoner, hvor han var god som vikar, når vi manglede på midtbanen, og så solgt videre med 7m. Euro i overskud.

Det betegner jeg nogenlunde som en succes.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, NadaMás

1 uge 6 dage siden #132 af NadaMás

Madrid1998 post=200792 skrev: Succes er jo hellere ikke nødvendigvis at samtlige spillere udvikles til den nye Ramos, og er her til midt trediverne.

Man kan jo komme som 20-21årig spille 4-5 gode sæsoner, bidrage eventuelt som supersub, og så sælges videre for en god pose penge.

Får mig til at tænke lidt på Kovacic.
Ham har du ikke med på listen, men han kom som 21 årig, havde 4 gode sæsoner, hvor han var god som vikar, når vi manglede på midtbanen, og så solgt videre med 7m. Euro i overskud.

Det betegner jeg nogenlunde som en succes.

​Sandt!
Kovacic gjorde fin figur.

En håndfuld af spillerne, som ikke “levede op” til forventningerne, stammer jo også af, at mange af de allerede etablerede spillere på 10’ernes hold, simpelthen var for gode og performede meget længere tid, end hvad klubben nok regnede med.

Her er Kovacic og Ødegaard jo fine eksempler. Stod Kroos og Modric ikke i vejen, kunne deres historie være markant anderledes.

Det er den samme frygt, som vi kan sidde med for  Endrick lige nu for eksempel. Virkelig stort talent, der har vidst at han har niveauet i Lyon, men umuligt at se en vej for ham, til regelmæssig spilletid.
​
Sidste redigering: 1 uge 6 dage siden ved NadaMás.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid1998

Leveret af Kunena Forum