Sæsonen 26-27
Det er sgu i det mindste ærlig snakLars1991 post=199635 skrev: Som jeg skrev da Mourinho var så godt som sikker, synes jeg faktisk det var et godt valg, og det gav mig lidt håb om Perez faktisk vidste hvad der skulle ske i klubben, selvom han lød som en tosse offentligt. Så det giver mig lidt håb. Men den der følelse der bliver skrevet om positivt her, den kan jeg ikke genkende. Aldrig har jeg glædet mig mindre til Real Madrid. Det også første gang i mange år jeg ikke har gidet at se en eneste pre-season kamp. Ikke mindst på grund af Vini. Der var en der skrev tidligere at man ikke var Vini-hater, bare fordi man kritiserede ham. Og det er rigtigt, man kan (og burde) kritisere ham meget selvom man ikke er en Vini-hater. Men er stadig uenig, for jeg er en kæmpe Vini-hater. Jeg kan næsten ikke klare at skulle se ham spille i Real Madrid, det dræber så meget for mig.
Xabi Alonso var en af mine yndlingsspillere, selvom han var relativt kort tid i klubben. Og som træner var han det store håb som skulle modernisere Real Madrid, hvilket hele verdenen nærmest har skreget på. Jeg synes han startede rigtigt lovende, men man ved da aldrig om hans projekt ville blive godt nok. Der var mange måder hans projekt kunne dø på, og flere af dem kunne man acceptere smerteligt, men at det skulle dø allerede i Oktober fordi en forkælet møgunge ikke kan klare at blive skiftet ud i den kamp hvor vi nærmest peakede og spillede Barcelona (som senere skulle vinde mesterskabet ubesværet) ud af brættet. Jeg kan stadig ikke acceptere det, eller acceptere at der absolut ingen konsekvenser var for Vini. At han tværtimod blev belønnet med både en træner, der satte hele holdet op til ham (og kørte sæsonen i sænk af den grund), og senere en kæmpe lønforhøjelse. Jeg kan næsten ikke klare det :D Så ja, min moral er stadig i graven.
Men nu er det heldigvis blevet en del billigere at se spansk fodbold, for jeg var sgu ikke sikker på jeg havde givet de der 250 kr om måneden for at se med, så nu skal jeg nok tune ind i morgen, og det kan være jeg bliver mindet om at der stadig er mange spillere jeg kan lide på det her hold og få noget af den der varme Siempre taler om tilbage!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Nogen der ved om man kan se kampene dagen efter på Disney+ hvis man er forhindret i at se en kamp live?
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Det svarer ikke 100% men jeg så nogle på Twitter brokke sig over at AGF og FCMs kampe var slettet igen en uge efter. Så formentlig ligger de der i kort tidEstadio Santiago Bernabéu post=199637 skrev: Så er vi snart klar til sæsonstart. Jeg er godt nok spændt!!
Nogen der ved om man kan se kampene dagen efter på Disney+ hvis man er forhindret i at se en kamp live?
Jeg er fx meget skuffet over Mbappé, der efter min mening er overvurderet. Han skaber ingen chancer for sine medspillere, og virker kun interesseret i at afslutte selv medmindre, der er en åbenlys pasning, han skal lave. Han er ret dårlig som opspilstation. Han har hverken en fysisk tilstedeværelse som Espí eller i stand til at kombinere som Gonzalo kunne. Han lavede en meget flot aktion, der ledte op til vindermålet til sidst, og det er det, vi skal se meget mere af.
Bellingham virker fredet, men han er også dårlig til at kombinere og spille simpel fodbold. Han er enorm eksplosiv, men konsekvensen er desværre, at han er kluntet i små rum og er ikke i stand til at skabe chancer regelmæssigt.
Arda bliver rost rigtig mange af folk herinde (og udenfor), men bare fordi en spiller er rigtig god, betyder det ikke, at han skal spille for holdet. Han har en utrolig god venstre indlægs- og afslutningsfod, og virker nu også til at drible en smule. Men han er heller ikke i stand til at lade spille flyde, og se den dybe sammenhæng i et opbygningsspil. Der har tidligere været sekvenser, hvor han har stået i en dyb position, fx under Alonso, men det har ikke fungeret. I går blev han placeret på kanten, men det fungerede heller ikke. Han lavede en assist efter en dødbold. Det var flot, men er det noget, der kan laves i hver kamp eller i kampe mod bedre forsvarspillere? nok ikke.
Bernardo spillede godt, da vi havde bolden, men virkede svag, når vi ikke havde bolden.
Valverde bliver bare mere og mere en højre back jo ældre han bliver. Det er som om han ikke kan gemme sig i skabet meget længere og må komme ud til sit kald. For det var mildest talt ikke vellykket inde på midten i går. Der var ingen sans for boldomgang, og han orkede heller ikke, at hjælpe forsvaret ved Espanyols mål.
Meget af alt det her falder tilbage på José Mourinho, for det er hans ansvar at sætte holdet uanset, hvormange panderynker der dukker op hos pensionistledelsen, der styrer klubben. Han nævnte inden kampen, at han stoler på, at spillerne er ambitiøse nok til at sikre klubben trofæer i denne sæson. Det er en bekymrende udtalelse, for vi kan ikke sætte vores lid til sådan en abstrakt tanke. Der skal et gennemarbejdet trænerarbejde til at vende en usammenhængende trup til en vellykket enhed. Det er derfor, han er blevet ansat, men lige nu har det været for meget Ancelotti over det. Træningskampene har ikke været overbevisende, og det var kampen i går slet heller ikke.
Det bekymrende er ikke, at vi spiller dårligt, men at der ikke virker til at være en god udvikling i sigte. Diomande er en vild spændende spiller, men en 19 årig knægt kan ikke vende en storklubs sportslige forfald.
Synes du er lige hårdt nok.Fondo_Sur post=199807 skrev: Vini bliver kritiseret af mange, men mange af vores profiler leverer desværre ikke, og mine forhåbninger for denne sæson er helt i bund.
Jeg er fx meget skuffet over Mbappé, der efter min mening er overvurderet. Han skaber ingen chancer for sine medspillere, og virker kun interesseret i at afslutte selv medmindre, der er en åbenlys pasning, han skal lave. Han er ret dårlig som opspilstation. Han har hverken en fysisk tilstedeværelse som Espí eller i stand til at kombinere som Gonzalo kunne. Han lavede en meget flot aktion, der ledte op til vindermålet til sidst, og det er det, vi skal se meget mere af.
Bellingham virker fredet, men han er også dårlig til at kombinere og spille simpel fodbold. Han er enorm eksplosiv, men konsekvensen er desværre, at han er kluntet i små rum og er ikke i stand til at skabe chancer regelmæssigt.
Arda bliver rost rigtig mange af folk herinde (og udenfor), men bare fordi en spiller er rigtig god, betyder det ikke, at han skal spille for holdet. Han har en utrolig god venstre indlægs- og afslutningsfod, og virker nu også til at drible en smule. Men han er heller ikke i stand til at lade spille flyde, og se den dybe sammenhæng i et opbygningsspil. Der har tidligere været sekvenser, hvor han har stået i en dyb position, fx under Alonso, men det har ikke fungeret. I går blev han placeret på kanten, men det fungerede heller ikke. Han lavede en assist efter en dødbold. Det var flot, men er det noget, der kan laves i hver kamp eller i kampe mod bedre forsvarspillere? nok ikke.
Bernardo spillede godt, da vi havde bolden, men virkede svag, når vi ikke havde bolden.
Valverde bliver bare mere og mere en højre back jo ældre han bliver. Det er som om han ikke kan gemme sig i skabet meget længere og må komme ud til sit kald. For det var mildest talt ikke vellykket inde på midten i går. Der var ingen sans for boldomgang, og han orkede heller ikke, at hjælpe forsvaret ved Espanyols mål.
Meget af alt det her falder tilbage på José Mourinho, for det er hans ansvar at sætte holdet uanset, hvormange panderynker der dukker op hos pensionistledelsen, der styrer klubben. Han nævnte inden kampen, at han stoler på, at spillerne er ambitiøse nok til at sikre klubben trofæer i denne sæson. Det er en bekymrende udtalelse, for vi kan ikke sætte vores lid til sådan en abstrakt tanke. Der skal et gennemarbejdet trænerarbejde til at vende en usammenhængende trup til en vellykket enhed. Det er derfor, han er blevet ansat, men lige nu har det været for meget Ancelotti over det. Træningskampene har ikke været overbevisende, og det var kampen i går slet heller ikke.
Det bekymrende er ikke, at vi spiller dårligt, men at der ikke virker til at være en god udvikling i sigte. Diomande er en vild spændende spiller, men en 19 årig knægt kan ikke vende en storklubs sportslige forfald.
Kender udemærket til at blive opgivende på holdets vejene, men lad os nu lige prøve at tænke “glasset halvt fuldt”, de første 5-10 kampe.
Er enig i, at Mbappé generelt ikke har et godt nok blik for sine medspillere. Det vil jeg som sådan ikke udfordre.
Synes dog at du er hård ved Bellingham. Han er en kæmpe chef, noget han specielt viste i første halvleg. Der findes ikke en spiller man får alt med, heller ikke Jude - Men han kommer sgu tæt på. Det man mangler i vævre driblinger i små rum, gør han op for på så mange andre områder. Og selvom han ikke er Isco på en kvadratmeter med tre modspillere, er han meget svær at tage bolden fra.
Arda forstår jeg slet ikke. Han var klart den vigtigste spiller i offensiven i går, han formåede jo netop at finde medspillerne i sine løb, og skabe chancer. Han skal da netop spille på det her hold.
Bernardo så ikke super god ud i går, men han gav noget vi har manglet på bolden, og mon ikke det bliver ok. Ham og Valverde er dog ikke en god parring - Der mangler helt klart noget ro, og enig i at Valverde heller ikke så god ud.
Vini synes jeg er det eneste åbenbare kritikpunkt, og glasset er sgu ikke halvt fyldt der. Men mon ikke også han finder formen før eller siden.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Du kan jo ikke have hele pakken som spiller? Det er jo stort set umuligt. Nævn en midtbanespiller der både er ekstrem eksplosiv, og en magiker i små rum? Nuværende eller pensionerede spiller.Fondo_Sur post=199807 skrev: Vini bliver kritiseret af mange, men mange af vores profiler leverer desværre ikke, og mine forhåbninger for denne sæson er helt i bund.
Det samme med Mbappe. Det er yderst sjældent du finder en bomstærk spiller, der også er lynende hurtig og kan lege i små rum. Kan kun komme på fede Ronaldo, som man kan argumentere for var historiens bedste fodboldspiller da han var i sit peak.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Jeg er enig i at vi har for mange af samme type på midtbanen i hvert fald. Jeg har også i længere tid været fortalt for at man skaffede sig af med Valverde, da han clasher med Bellingham i og med de har samme profil, men hvor sidstnævnte bare er langt bedre til det hele. Derfor bliver Valverde ret overflødig, og så er han også generelt pisse overhyped, men han er desværre god til at gør sig selv til fanfavorit ved at vise passion, og løbe en masse meter. Han er dog ganske enkelt ikke en dygtig nok midtbanespiller til at starte for Real Madrid.Fondo_Sur post=199815 skrev: Min pointe er, at der er alt for mange af samme type, og fordi det der skaber et tophold er fraværende på holdet = der mangler kontrol, fordi holdet er spækket med “moment-spillere” som Mbappé, Bellingham, Güler osv. Disse spillere kan skabe noget magisk på et moment, men holdet kan blive most, når den kommer til at møde god modstand, der er i stand til at sætte sig på kampen. Jeg er samlet set bare ikke glad for spillerne, der for det meste har dårlig attitude og spiller dårlig, forkrampet fodbold.
Jeg tror derimod på at Bellingham og Guler
kan co eksistere. Jeg foretrækker Bellingham som 8’er, men Guler får lov til at spille 10’er. Der kan de begge komme til deres ret. Så skal vores dybe midtbanespiller være en mere kontrollerende og pasningsstærk spiller og for alt i verden ikke boldmongolen Valverde eller det tunge intetsigende Køleskab Tchoumeni.
Mbappe er i mine øjne verdens bedste spiller, og her er problemet ikke hans profil, men mere at vi ikke har et angreb der komplimenterer hinanden. Jeg gad godt se Mbappe på venstrekanten med Epsi som 9’er, men det kommer nok ikke til at ske.
Jeg ved godt at man ikke må ønske andre ondt, men jeg har altså ikke noget imod Vini får forstuvet sin ankel, og er ude et par uger.
Jeg er overbevist om, at Diomande bliver gigantisk for os.
Men synes han så spændende ud, hans kropsfinter minder meget om Di Marias og det ser ud til at han er god til at beskytte bolden og så arbejder han jo stenhårdt defensivt også. Rent atletisk er han jo også et bæst.
Tænker nok det skal blive godt.
Jeg køber ikke helt løsningen med bare at placere Mbappé på venstrekanten som løsning. Først af alt fordi Espí trods alt ikke er en RM-starter. Det kan han vise sig at blive, men det teknisne niveau er ikke ligefrem højt. Mbappé vil stadig være dårlig uden bold, hvis han blev placeret på venstrekanten - faktisk værre end Vini.
En løsning kunne være at droppe den der double pivot og spille med Güler og Bellingham sammen samt få Tchouameni ind på 6’eren. Det er bare ikke en Mourinho opstilling med det giver nok den bedste balance, selvom hverken Jude, Arda eller vores franske 6’er kan beskrives som gode boldflyttere. Ingen har dem har en nødvendige ro. Bernardo har den, men så skal enten Jude eller Arda altså bænkes. Ligesom Valverde i øvrigt medmindre han accepterer sin højre back. Man kan bare ikke få alle highlight-spillere ind og spille effektivt og godt. Man sælger trofæer ud med et godt hold på papiret. Det skal nok gå fint nok med en 2. plads i La Liga i noget tid, men det ender nok som mod Bayern og en fadæse i titelkampen. Florentino klæder sig med nye klæder, men ingen i klubben tør at sige, at han er nøgen. At der ikke er nogen gangbar sportsligt projekt. Jeg har indfundet mig med det, og venter på en fremtid med mere hjerne og madridismo end der er nu.
Som spanien viste under vm, så er det vigtigere at have spillere der komplimenterer hinanden, end de bedste spillere. Det troede jeg også vi alle sammen lærte under første galacticos periode.Fondo_Sur post=199825 skrev: @Madrid1998
Jeg køber ikke helt løsningen med bare at placere Mbappé på venstrekanten som løsning. Først af alt fordi Espí trods alt ikke er en RM-starter. Det kan han vise sig at blive, men det teknisne niveau er ikke ligefrem højt. Mbappé vil stadig være dårlig uden bold, hvis han blev placeret på venstrekanten - faktisk værre end Vini.
En løsning kunne være at droppe den der double pivot og spille med Güler og Bellingham sammen samt få Tchouameni ind på 6’eren. Det er bare ikke en Mourinho opstilling med det giver nok den bedste balance, selvom hverken Jude, Arda eller vores franske 6’er kan beskrives som gode boldflyttere. Ingen har dem har en nødvendige ro. Bernardo har den, men så skal enten Jude eller Arda altså bænkes. Ligesom Valverde i øvrigt medmindre han accepterer sin højre back. Man kan bare ikke få alle highlight-spillere ind og spille effektivt og godt. Man sælger trofæer ud med et godt hold på papiret. Det skal nok gå fint nok med en 2. plads i La Liga i noget tid, men det ender nok som mod Bayern og en fadæse i titelkampen. Florentino klæder sig med nye klæder, men ingen i klubben tør at sige, at han er nøgen. At der ikke er nogen gangbar sportsligt projekt. Jeg har indfundet mig med det, og venter på en fremtid med mere hjerne og madridismo end der er nu.
Frankrig prøvede også med en real madrid ish opstilling, og det gik mod dårlige modstandere, hvor de fik plads til bare at bruge farten i dybden, men faldte fra hinanden mod bedre modstandere. Præcis som real madrid.
Jeg er ikke et sekundt i tvivl om, at vi kommer til at vinde lige præcis ingenting med mbappe som "9er", og vini som vores venstrekant... vi har set i 2 år at det overhovedet ikke fungerer... jo, mbappe har scoret mål på bolde i dybden, men har iøvrigt overhovedet ikke fungeret som 9er. Så hvor længe skal vi blive ved med at hamrer hovedet mod muren, før vi indser at muren ikke flytter sig for os ?
Vi så i seneste kamp, at samspillet mellem espi som targetman, og mbappe i en fri rolle, fungerede ret godt - ligesom Benzema gjorde sammen med mbappe for frankrig. Og vi har også set espi score i samtlige kampe indtilvidere.
Så espi som targetman, mbappe i en fri cristiano ish rolle på venstrekanten, hvor han stadig kan lave sine dybe løb, som er det han scorer alle sine mål på. Det ville blive SÅ godt, er jeg ret overbevist om.