Sæsonen 26-27

2 uger 4 dage siden #1633 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 26-27
Tænker det må være denne sæson i begge turneringer, uden at vide det.

Florentino, dimisión!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 uger 4 dage siden #1634 af Ramos4
Vi skaber f.eks. flere store chancer end Inter, men Inter skaber flere chancer i alt.
​

Florentino, dimisión!
Sidste redigering: 2 uger 4 dage siden ved Ramos4.

2 uger 2 dage siden #1635 af Ramos4
​
Bilag:

​
Jeg har lige sat vores stærkeste opstilling btw.

Tilbage til 4-2-2-2 som under Carlo i 2014/15.

Florentino, dimisión!
Sidste redigering: 2 uger 2 dage siden ved Ramos4.

2 uger 2 dage siden #1636 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Sæsonen 26-27

Ramos4 post=200613 skrev: ​

​
Jeg har lige sat vores stærkeste opstilling btw.

Tilbage til 4-2-2-2 som under Carlo i 2014/15.

​
Jep enig, kunne jeg også godt tænke mig at se. Flad 4-4-2 uden bold, hvor Güler og Bellingham dækker bredt. Og så rykker Bellingham længere ind centralt, når vi har bolden, på en 8/10-er position, hvor der også er fri bevægelighed for Güler. Så udnytter vi også, at vi har to gode offensive backs, som så står for at holde bredden.
Vi ville have så mange strenge at spille på, og langt bedre balance på banen. Cucurella kombinerer med Mbappe, Bellingham og Güler på venstre side. Trent slår indlæg ind til Espi, eller laver lange afleveringer om bag forsvaret til Mbappe. Vi kan også kombinere gennem midten, med Silva, Güler, Bellingham og Mbappe, hvor Espi trækker forsvarere til sig inde i feltet.
Vi har mulighed for faktisk at kontrollere kampene på midtbanen, også selvom vi ikke har en decideret playmaker, fordi vi har 4 spillere, der oftest vil skabe overtal, og som alle sammen er gode på bolden.
Ville elske at se den her opstilling, men kommer nok desværre aldrig til at ske. Tror virkelig der ville være potentiale her. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

2 uger 1 dag siden #1637 af Ramos4

17:40 inde i den her video siger Don Amancio noget rigtig interessant. Eller rettere sagt, han præsenterer en super interessant (synes jeg) statistik.

Jeg er jo en af dem, hvor Mbappé hænger mig langt ud af halsen, og hans arrogante udtalelser om at angribere skal score mål - fordi vi beder jo heller ikke forsvarere om at score, så hvorfor skal angribere forsvare?

Og det taler også ind i den tidligere debat vi havde omkring hvorvidt en mand, der scorer 50 kasser kan være problemet.

Det Amancio har udregnet er forskellige spilleres mål, store brændte chancer og store chancer kreerede. Det giver så et netto + eller -, kan man sige.

Og den statistik viser både, at Mbappé brænder næsten lige så mange store chancer, som han scorer mål - han er altså ikke en klinisk afslutter overhovedet.

Statistikken viser også at både Mbappé og Vini er langt efter f.eks. Yamal og Raphinha når man modregner netop mål scoret, chancer brændt og chancer kreeret.
Langt efter.

Yamal og Raphinha er langt mere effektive, når man kigger på deres målscoring og kreation og trækker brændte chancer fra.

Mbappé brænder sindssygt meget og kreerer meget lidt. Men scorer mange mål.

Vini er bare efter på alle parametre - men det vidste man jo næsten godt.

Florentino, dimisión!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

2 uger 1 dag siden #1638 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæsonen 26-27
Fra hvilke sæsoner? Barca spiller jo langt bedre end os, så det ville være misvisende hvis det bare er over de sidste to sæsoner fx.

2 uger 1 dag siden #1639 af Ramos4
Ja seneste 2 plus starten af denne.

Mbappé har jo ikke været her længere, så statistikken kan dårligt hentes ind for en længere periode.

Men at Mbappé brænder lige så meget som han scorer for Real Madrid på 2 sæsoner, er da en stor sample-size.

Florentino, dimisión!

2 uger 1 dag siden #1640 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæsonen 26-27
Ja men skabte chancer og den slags er jo ikke retvisende når vi er så elendige

2 uger 1 dag siden #1641 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 26-27

Ramos4 post=200626 skrev:

17:40 inde i den her video siger Don Amancio noget rigtig interessant. Eller rettere sagt, han præsenterer en super interessant (synes jeg) statistik.

Jeg er jo en af dem, hvor Mbappé hænger mig langt ud af halsen, og hans arrogante udtalelser om at angribere skal score mål - fordi vi beder jo heller ikke forsvarere om at score, så hvorfor skal angribere forsvare?

Og det taler også ind i den tidligere debat vi havde omkring hvorvidt en mand, der scorer 50 kasser kan være problemet.

Det Amancio har udregnet er forskellige spilleres mål, store brændte chancer og store chancer kreerede. Det giver så et netto + eller -, kan man sige.

Og den statistik viser både, at Mbappé brænder næsten lige så mange store chancer, som han scorer mål - han er altså ikke en klinisk afslutter overhovedet.

Statistikken viser også at både Mbappé og Vini er langt efter f.eks. Yamal og Raphinha når man modregner netop mål scoret, chancer brændt og chancer kreeret.
Langt efter.

Yamal og Raphinha er langt mere effektive, når man kigger på deres målscoring og kreation og trækker brændte chancer fra.

Mbappé brænder sindssygt meget og kreerer meget lidt. Men scorer mange mål.

Vini er bare efter på alle parametre - men det vidste man jo næsten godt.

​Det er det jeg har sagt hele tiden - mbappe er ikke en specielt god afslutter, hans hurtighed gør bare, at han kommer frem til mange skud muligheder. Kane og lewandowski er f.eks. langt bedre afsluttere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

2 uger 1 dag siden #1642 af Ramos4

elle44 post=200629 skrev: Ja men skabte chancer og den slags er jo ikke retvisende når vi er så elendige

​Ja det er da klart vi er elendige, når vores to største stjerner hverken kreerer lige så meget som vores modstandere + brænder flere store chancer.
?

Florentino, dimisión!
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

2 uger 23 timer siden #1643 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 26-27
​Okay, så Mbappe scorer mange flere mål, og brænder mange flere chancer.. så tænker jeg først og fremmest, wow vi må lave mange flere chancer end Barcelona så. Men de skaber så også flere chancer. 

Hørte også lige det stykke du fortalte om, det er lidt volapyk. Han sidder og plusser og minusser forskellige stats på tværs og kommer så til et eller andet tal til sidst, der skal illustrere hvad præcist? Det giver ikke så meget mening.
Jeg kan til gengæld se de to sidste (liga)sæsoner performer Mbappe ret tæt på sin xG. Første sæson er han 0.86 bedre, anden sæson er han 0.80 dårligere. Det går næsten lige op, hvilket tbh er lidt skuffende, jeg synes han burde outperforme sin xG, fordi han netop har en helt vild skudteknik. Jeg har dog godt lagt mærke til at han brænder en del store chancer for så at score nogle freak mål i stedet - i sidste ende går det dog meget lige op tilsyneladende. Men jeg har også en forventning om at han kan gøre det endnu bedre, og score på flere af sine chancer.

2 uger 23 timer siden #1644 af Ramos4
Det han siger er jo præcis det du selv skriver, Lars. Det er ikke volapyk.

Mbappé scorer meget men brænder også meget. Det vil, som du selv skriver, betyde at han ikke overperfomer sit forventede xG.

De fleste andre stjerner/gode angribere overperformer deres xG ret markant.

Læg dertil at han heller ikke sætter sine holdkammerater særlig meget i scene - og du har en stor del af problemet.

Hele vores spil er bygget op om Kylian. Han får fuldstændig frie tøjler og han skyder udefra og alt går gennem ham. Men han underpræsterer statistisk set, sæson efter sæson. Lige meget hvilken perimeter man måler på.

Florentino, dimisión!

Leveret af Kunena Forum